Zoeken Vraag het forum

Hartoverslagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Julie

hallo allemaal. Het is de eerste keer dat ik hier een topic aanmaak dus ga me even voorstellen.

ik ben Julie. Een meisje van 21 jaar jong wonend te Belgie. Ik kamp sinds 3 jaar geleden met hartoverslagen, in de medische term : Extrasystolen.

het is begonnen nadat ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad. Op het begin vond ik het een raar symptoom, en na wat te googlen kwam ik bij extrasystolen uit. Hiermee ben ik naar de huisarts geweest en hij bevestigde het. Ik werd angstiger, dus vroeg ik naar een verwijzing naar een cardioloog. In oktober 2015 kreeg ik mujn eerste paniekaanval/hyperventilatieaanval in de euroscoop (cinema). Sindsien ook een angststoornis ontwikkeld met name cardiofobie.

bij de cardioloog ben ik door de molen gegaan : fietstest , echo v.h hart, hartfilmpje en 24u holter. Conclusie : hartoverslagen. Cardioloog zei : vrijwel iedereen heeft ze, maar niet iedereen voelt ze. Ik kon er een tijd mee omgaan , terwijl ik ze vaak had. Soms kon ik er niet van slapen.

ook bij behandeling geweest bij psycholoog.

in januari 2018 kreeg ik in de namiddag opeens een hartslag van 150. Het was nog nooit zo hoog geweest. In de avond nogsteeds 110. Dokter van wacht had hartfilmpje gemaakt en schreef nobiten 5mg (betablokker) voor. Maar mijn bloeddruk werd na 8 dagen zo laag dat ik er acuut mee moest stoppen.

weer bij de cardioloog geweest. En hart was nogsteeds gezond. Conclusie : Ventrikel extra systole (VES) n.l 6% van de totale hartslag.

ondanks dat ik steeds te horen krijg dat overslagen onschuldig zijn blijf ik de angst houden.

zijn er nog mensen die dit ervaren? En is dit wel degelijk onschuldig?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is een onschuldige aandoening. Maar de angststoornis speelt je parten….Terug naar de psycholoog dus.

Reageren
    Catootje

Bij angstklachten kunnen je volgende zaken een rol spelen. Je voedingspatroon – oa suiker en histaminerijke voedingsmiddelen -; candida en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Bij hartoverslagen kunnen dit soort factoren ook aan de orde zijn. Ook restjes van je pfeiffer kunnen nog klachten geven. Naast doktersbezoek zou je nog advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied, om je hele gezondheidstoestand onder de loep te nemen en ook te kijken naar je voedingspatroon.

Reageren
    Julie

ik hoor het wel vaker, maar soms lees je ook dat het niet onschuldig is. En dan ga je in je hoofd steken dat het juist bij jou zo is..

Reageren
    Thomas

De kans dat je op je 21ste al een serieus hartprobleem hebt is extreem klein.

Reageren
Reageer op: Hartoverslagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.