- Sophie18 maart 2018 om 01:29
Hi,
Ik ben een meisje van 24 en ik heb sinds een paar weken ergens last van. Ik heb last van een vreemd gevoel ongeveer 5 centimeter onder mijn rechter ribben. De klachten zijn afwisselend, af en toe heb ik helemaal geen last, dan heb ik weer een tijdje een soort krampen en dan weer een soort stekend gevoel. Wat zou dit kunnen zijn?
9 reactiesReagerenPeter18 maart 2018 om 01:50Dat is zo moeilijk te zeggen.
Reageren
Het zou iets met je maag te maken kunnen hebben.
Met je hart heeft het niets te maken.Sophie18 maart 2018 om 02:00Is het verstandig om hiermee naar de dokter te gaan? Buiten af en toe dat vervelende gevoel heb ik verder geen last van andere dingen. Ik dacht trouwens dat je maag meer links ligt….
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2018 om 10:05Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Het kunnen je darmen zijn. Ga met de klachten naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenSophie18 maart 2018 om 17:49Zou dit ook de lever kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2018 om 17:59Dat is niet erg waarschijnlijk, maar zonder enig oderzoek is dat moeilijk te zeggen
ReagerenSophie18 maart 2018 om 18:06Ok, een vriendin van een vriendin is een aantal maanden geleden gediagnosticeerd met leverkanker. Ik durf niet naar de dokter omdat ik bang ben dat ik dit ook heb.
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2018 om 18:12Dus omdat je hoort dat iemand ergens iets heeft, denk jij dat dan ook te hebben…… beetje overdreven angst…
Reageren
Ga naar de huisarts en laat naar je klachten kijken en praat dan ook over de overdreven angst…Sophie18 maart 2018 om 18:23Ik weet dat ook zei last had van onder andere pijn rechts in de buik. Overigens is mijn lever een paar maanden geleden gepalpeerd en heeft hij geklopt. Volgens mijn huisarts voelde hij niks afwijkends en ook met het kloppen had de lever een normale grote. Kan je dan alsnog leverkanker hebben of is dat dan niet echt logisch?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2018 om 18:26dat is dan toch echt niet logisch….bovendien zou je daar nog heel wat andere klachten bij moeten hebben
Reageren