Zoeken Vraag het forum

Steken bij de hartstreek, onregelmatige hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mimi

Hallo,

Ik ben een meisje van 21 bijna 22 jaar. Sinds 2 jaar heb ik last van steken in mijn linkerborst soms ook rechts maar meestal links en een onregelmatige hartslag. Heb het net gemeten en mijn hartslag is 70/75 per minuut met een aantal versnelde slagen. Ik heb het ook vaak benauwd en ben in de klas een keer bijna flauwgevallen. Kon gelukkig heel snel weer gaan zitten, want het was tijdens het opstaan. Ook ben ik een keer voor 30 minuten moeten stoppen met naar huis fietsen, omdat ik het zo benauwd kreeg dat ik bijna geen adem meer kreeg. Gelukkig was ik op dat moment aan het chatten met een vriendin (ja ik weet t dat is strafbaar, maar heeft toen wel mijn leven gered) die gelukkig wist wat te doen en die heeft me rustig gekregen en gezorgd dat ik heel erg op mijn ademhaling ging letten. Na 30 min kon ik toen weer verder fietsen, de benauwdheid was iets gezakt maar de steken bleven. Ook heb ik ’s Morgens na het plassen een niet al te fris luchtje en zweet ik vrij snel.

Nu wil ik maandag naar de arts gaan, omdat ik microgynon 50 heb meegekregen aangezien mijn stediril 30 te licht was. En daar staat in niet slikken als je last heb van een snelle of onregelmatige hartslag, plotselinge ademnood of snelle ademhaling. IK heb dat dus wel gedaan onder het motto van ik wil niet ongesteld worden. Maar nu zijn die steken dus terug begonnen en ja alles eigenlijk. Het is dus niet continue.

Nu vroeg ik mij af, wat voor onderzoeken doen ze dan allemaal bij de arts en zit dat gedekt in je zorgverzekering?

Groetjes Mimi.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

de onderzoeken die gedaan zouden kunnen worden zijn zeker gedekt. Maar je hebt natuurlijk wel je eigen risico. Er kan een cardiogram worden gemaakt of een 48-uurs holteronderzoek

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie, wat op de kortere of langere termijn voor klachten kan zorgen. Ook dat zweten kan daar bij horen. Tevens berooft de pil je lichaam van allerlei stoffen als Q10, betacaroteen, diverse B-vitamines, vitamine C en E, magnesium, zink en selenium; stoffen die belangrijk zijn voor heel veel lichaamsfuncties. Tekorten aan voedingsstoffen kunnen ook klachten geven.
    Een menstruatie hoort bij het vrouwelijk lichaam dus waarom zou je geen menstruatie willen hebben? Als je menstruatieklachten zou hebben zijn daar andere manieren voor om daar van af te komen.

Reageren
Reageer op: Steken bij de hartstreek, onregelmatige hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.