Zoeken Vraag het forum

trombocyten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Andre

Goede dag

Ik heb een vraag heb bloed afgenomen
    Alles was goed behalve de trombocyten
    Die was 106 wat houd dat in moet over 2 weken bloed prikken

Wie kan mij daar wat over vertellen

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de trombocyten iets verhoogd zijn. Je zou dit beter met je huisarts kunnen bespreken

Reageren
    Andre

trombocyten 106 is dat niet laag

Reageren
    John (moderator)

helemaal gelijk.  Mijn excuus.  Verlaagd had het moeten zijn.

Reageren
    Andre

trombocyten

Is 106 te laag of valt dat mee

Reageren
    John (moderator)

Het is aan de lage kant. De ondergrens ligt bij 150
    Het volgende bloedonderzoek zal uitwijzen of de waarde zo laag blijft. Dan zal er verder onderzoek gedaan moeten worden naar de oorzaak.

Reageren
    Andre

De rest was allemaal goed heb geen infecties ik ben wel hartpatiënt maar vreemd het was altijd goed

Hoop niet dat het erg is zoiets

Reageren
    John (moderator)

Eerst even het volgende bloedonderzoek afwachten

Reageren
    Andre

Hoe kan zoiets dat het wat laag is

Heeft iedereen dat wel is zo’n moment opnamen

Reageren
    John (moderator)

Dat kan wel eens voor komen. Daarom dat er in eerste instantie ook even wordt afgewacht en een nieuw bloedonderzoek wordt gedaan.

Reageren
    Andre

Ik ben wel wat nerveus dat ik een week moet wachten. Het komt niet omdat er bloed is afgenomen in hand was moeilijk te prikken

Hoe kan het dan weer stijgen de bloedplaatjes de rest van de bloedwaarden waren goed vreemd

Sorry dat ik veel vragen stel Het doet ons wel wat

Reageren
    John (moderator)

Het komt niet door het prikken in de hand. Soms komen dit soort dingen voor zonder dat er een verklaring voor gevonden wordt. Maar het natuurlijk zijn dat het een aandoening is waardoor er minder trombocyten worden aangemaakt. Maar dat is dan iets dat onderzocht moet worden, als de waarde nog steeds laag is bij het volgende onderzoek. ik snap wel dat het wat onrust geeft, maar het is niet zinvol om daar nu te veel mee bezig te zijn. Je zult, hoe vervelend ook, toch even het volgende bloedonderzoek moeten afwachten.

Reageren
    Andre

Goedemiddag

Een vraag net naar de huisarts geweest was me lab formelier .hij zei het hoeft eigelijk niet. 106 is niet laag genoeg waar ik toen geweest was een waarnememend arts die dat het nodig was

Wat moet ik nu doen

Reageren
    John (moderator)

Heb je dan nou wel een verwijzing voor het LAB?

Reageren
    Andre

Het lab formulier heb gekregen van de waarnemend huisarts

Maar kan het nergens vinden denk verloren daarom ben ik naar de huisarts geweest voor een lab formulier. Hij het even nagekeken in mijn dossier voor de uitslag van het lab hij de trombocyten was 106 is niet laag maar dat kan nog wel

Reageren
Reageer op: trombocyten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.