- Andre27 november 2017 om 08:55
Goede dag
Ik heb een vraag heb bloed afgenomen
Alles was goed behalve de trombocyten
Die was 106 wat houd dat in moet over 2 weken bloed prikkenWie kan mij daar wat over vertellen
18 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 11:12Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de trombocyten iets verhoogd zijn. Je zou dit beter met je huisarts kunnen bespreken
ReagerenAndre27 november 2017 om 11:55trombocyten 106 is dat niet laag
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 12:10helemaal gelijk. Mijn excuus. Verlaagd had het moeten zijn.
ReagerenAndre27 november 2017 om 12:36John (moderator)
27 november 2017 om 12:42Het is aan de lage kant. De ondergrens ligt bij 150
Reageren
Het volgende bloedonderzoek zal uitwijzen of de waarde zo laag blijft. Dan zal er verder onderzoek gedaan moeten worden naar de oorzaak.Andre27 november 2017 om 14:49De rest was allemaal goed heb geen infecties ik ben wel hartpatiënt maar vreemd het was altijd goed
Hoop niet dat het erg is zoiets
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 15:54Eerst even het volgende bloedonderzoek afwachten
ReagerenAndre29 november 2017 om 02:36John (moderator)
29 november 2017 om 10:43Dat kan wel eens voor komen. Daarom dat er in eerste instantie ook even wordt afgewacht en een nieuw bloedonderzoek wordt gedaan.
ReagerenAndre29 november 2017 om 11:28Ik ben wel wat nerveus dat ik een week moet wachten. Het komt niet omdat er bloed is afgenomen in hand was moeilijk te prikken
Hoe kan het dan weer stijgen de bloedplaatjes de rest van de bloedwaarden waren goed vreemd
Sorry dat ik veel vragen stel Het doet ons wel wat
ReagerenJohn (moderator)
29 november 2017 om 11:36Het komt niet door het prikken in de hand. Soms komen dit soort dingen voor zonder dat er een verklaring voor gevonden wordt. Maar het natuurlijk zijn dat het een aandoening is waardoor er minder trombocyten worden aangemaakt. Maar dat is dan iets dat onderzocht moet worden, als de waarde nog steeds laag is bij het volgende onderzoek. ik snap wel dat het wat onrust geeft, maar het is niet zinvol om daar nu te veel mee bezig te zijn. Je zult, hoe vervelend ook, toch even het volgende bloedonderzoek moeten afwachten.
ReagerenAndre30 november 2017 om 16:45Goedemiddag
Een vraag net naar de huisarts geweest was me lab formelier .hij zei het hoeft eigelijk niet. 106 is niet laag genoeg waar ik toen geweest was een waarnememend arts die dat het nodig was
Wat moet ik nu doen
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 16:46Heb je dan nou wel een verwijzing voor het LAB?
ReagerenAndre30 november 2017 om 17:22Het lab formulier heb gekregen van de waarnemend huisarts
Maar kan het nergens vinden denk verloren daarom ben ik naar de huisarts geweest voor een lab formulier. Hij het even nagekeken in mijn dossier voor de uitslag van het lab hij de trombocyten was 106 is niet laag maar dat kan nog wel
Reageren