Zoeken Vraag het forum

Wat heeft invloed op je Ijzergehalte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • TJ

Mijn ijzergehalte in het bloed is in 2.5 maanden verhoogd. De reumatoog heeft hier geen verklaring voor. De waarden zijn wel boven de normale waarden, maar niet ernstig  is mij verteld. Maar ik vraag me af hoe kan dit?
    Waarden juni:
    Fe 11 (nw lab 10-30)
    Ijzerverzadiging 20 (nw lab 15-45)
    Transferrine 2.4 (nw lab 2-3.6)
    TYBC 55 (nw 45-80)

Waarden september
    Fe met 21 omhoog 42
    Ijzerverzadiging met 56 omhoog
    Terwijl TyBC rn Tranf beiden met 1 omhoog zijn gegaan.

Hoe kan dit?
    Ik heb al zitten peinzen wat ik gegeten heb de afgelopen tijd na juni. Maar ik eet juist minder voeding met ijzer, bijvoorbeeld spinazie. Ik snoep nog altijd veel chocolade. Maar niet meer of minder dan voor juni.
    Is er iets anders wat invloed kan hebben op de ijzergehalte in het bloed?

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag en of iemand hier antwoord op heeft. Want als je gaat googlen kom je uit op ijzerstapelingsziekte. Dan hoor ik toch liever iets anders 😉

Reageer op: Wat heeft invloed op je Ijzergehalte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.