Zoeken Vraag het forum

Erg harde hartslag in mijn hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis

Als ik sport En zelfs al als ik een klein sprintje trek, dan hoor ik mijn hartslag erg hard in mijn hoofd. Alsof je met je vinger hard tegen je schedel aan tikt. Ik vind dit best een eng geluid, en de laatste tijd heb ik er erg veel last van. Misschien ook doordat ik er meer op let. Ik voel ook het bloed door mijn aderen lopen net boven mijn oren en bij mijn slaap.

Ik ben een gezonde jongen:
    -18 jaar en slank

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich niet vreemd. Het heeft te maken met de ademhaling tijdens het sporten. Je ademt waarschijnlijk verkeerd. En door er extra op te letten wordt het dan nog erger.

Reageren
    Dennis

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een betere ademhaling heb dan? Moet ik dan meer ademhalen? Kan het te maken hebben dan ik kleine deuk in mijn borst heb, ze zeggen dat je daardoor minder zuurstof binnen kan krijgen

Reageren
    John (moderator)

Je moet tijdens het sporten rustig doorademen en vermijden dat je je adem vasthoud. Over het deukje kan ik zo ongezien helaas niets zeggen. Dat zou je met de huisarts moeten bespreken

Reageren
Reageer op: Erg harde hartslag in mijn hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.