- anoniem26 februari 2017 om 15:21
hoi,
ik heb vorige week gehoord dat ik een lekkende linker aorta klep heb. ik was doorgestuurd naar de cardioloog omdat een andere arts een ruisje in mijn hart had gehoord. ik ben 15 jaar oud en ik heb eigenlijk nooit last van gehad behalve dan dat mijn conditie nooit echt goed is geweest. maar nu wil ik graag weten wat je zoal moet laten als je deze hartaandoening hebt. dank `u
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 februari 2017 om 17:48Je moet in principe niks laten. Gewoon je dingen blijven doen. Anders had de huisarts je dat wel uitgelegd
ReagerenAnoniem27 februari 2017 om 13:23dank voor u reactie, hoe zit met in een achtbaan gaan?
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2017 om 14:10Ook dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Maar ik weet natuurlijk niet hoe erg de lekkende klep is. Je zou het kunnen navragen bij de dokter.
ReagerenAnoniem27 februari 2017 om 14:45Ik snap dat u dat zo niet weet, volgens de cardioloog zat ik in de catagorie ‘matig’ dat is dan de 3e van de 4 catagorieën, maar ook de op 1 na ergste
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2017 om 18:19Wellicht dat je de achtbaan dan toch beter even kunt mijden…
Reagerenangelique28 februari 2017 om 12:55gewoon lekker genieten van alles wat je wilt doen, als een arts je niets verteld heeft kan alles gewoon . en kan je met een lekkende aortaklep ook gewoon heel oud worden zonder dat er iets aan hoeft te gebeuren, daar zijn geen garanties voor natuurlijk maar zorgen hoef je er ook niet voor te hebben. alleen als je klachten hebt dan moet je contact met je huisarts opnemen en of cardioloog . ik ben zelf 41 en heb ook een lekkende aortaklep en kan heel veel dingen gewoon doen. dus doe lekker de dingen die je leuk vind , en probeer er zo min mogelijk aan te denken. alleen wanneer het nodig is .
Reagerenangelique28 februari 2017 om 12:58lees nu pas dat je de derde catogorie hebt , sorry … maar zou even contact opnemen met de betreffende cardioloog want het is per persoon verschillend wat de mate van de lek in de klep is . nogmaals heel veel sucses gewenst en probeer hoe moeilijk het soms ook is toch te genieten van de fijne dingen om je heen
ReagerenPetronella26 februari 2019 om 11:50Goedemorgen,
Weet sinds verleden jaar dat ik een lekkende hartklep hebt, hartklachten zit in de familie.
Maar het punt is mijn bloeddruk blijft zo hoog zit steeds in de 200/ 90
vraag me steeds af hoe kan dat, heb medicijnen er voor, hoe kan ik dat voorkomen ben geen stoelzitter
altijd in de weer fietst graag maar dat zelfs wordt steeds korter aan stukjes fietsen, lopen gaat slechter daar ik een vastgezette voet heb met zwaar Atrose erin.
Reageren