Zoeken Vraag het forum

Bruine vlekken hand, niet af te wassen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wordt net wakker met vlekken op mijn handen. Op mijn rechterhand zit bijna niets, maar op de linker is het zowel de palm als de vingers. Vooral bij de palm en de pink is het goed te zien.

Afwassen gaat niet, en ik gebruik ook geen cosmetische producten (zelfbruiner ed) die dit kunnen veroorzaken. Enig idee?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De vlekken ontstaan in de regel door inname van teveel Betacaroteen in voeding bijvoorbeeld. Groente, geel en oranje vruchten kunnen dat bevatten. Of vitamine B supplementen.
    Als de vlekken blijven, ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Hey, bedankt voor het antwoord. Ik wist gisteren niet zeker of ik mijn medicijnen & vitamine supplementen al had genomen, dus mogelijk heb ik ze 2x geslikt. Hoe lang moet ik wachten alvorens contact op te nemen met de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Te veel vitamine B zal waarschijnlijk de oorzaak zijn. Wacht even enkele dagen af en kijk of ze weg gaan. Sop ook even met de supplementen

Reageren
    Lady dy

Ik had vanmorgen bij het wakker worden ook een donkere bruine vlek op mijn handpalm. Ik kon hem niet eraf wassen. Hij is nu in de loop der dag wel iets minder bruin geworden. Was/is een grote vlek van 3 bij 3cm groot. Maar vanavond wel aan binnenkant van de pik, het onderste kootje, ook een bruine verkleuring. Moet ik dan toch maar even langs huisarts gaan?

Reageren
    John (moderator)

Laat de huisarts ernaar kijken als je er na het weekend nog last van zou hebben
    https://huidhuis.nl/aandoeningen/carotenoderma/

Reageren
Reageer op: Bruine vlekken hand, niet af te wassen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.