Zoeken Vraag het forum

Ontstoken vingernagel – Hoe te behandelen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

De laatste tijd heb ik, als ik mijn nagels in de hoekjes te kort afknip, gelijk een ontstoken nagel. Dit komt door mijn te lage weerstand, hoogstwaarschijnlijk door mijn lange pijnstiller/medicatie gebruik (onvermijdelijk).

Nu vroeg ik mij af wat de beste behandeling is tegen de onsteking, naast het pus eruit duwen, ontsmetten en een pleister eroverheen tegen verder vuil.

Ik sluit een foto bij van mijn huidige ontstoken nagel. Ik waarschuw wel, het is geen mooi gezicht!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Om te beginnen zou ik de nagels niet meer zo kort maken….
    Baden in Badedas Classic of Biotex is de beste remedie.

Reageren
    Anoniem

@Tandor

Ik knip ze niet expres kort af. Op de enige momenten dat ik ze kort af knip, is wanneer de nagel afgescheurd is en recht geknipt moet worden. Normaal houd ik mijn nagels middel-lang, of ik knip ze kort, maar dat er nog wel wat nagel overblijft (en dat je dat ook duidelijk ziet!).

Nu blijkt dus dat mijn huid ook helemaal kapot is rond die plek, erger dan normaal. Is het dan nog verstandig om die middelen te gebruiken?

Reageren
    Anoniem

inderdaad, tweemaal daags 10 minuutjes in lauwwarm water met badedas classic, dat mag ook als het een open wond is. Verder denk ik dat je geen pleister moet plakken maar dat weet ik niet zeker.

Reageren
    John (moderator)

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je in hoeken niet te kort knipt. Anders blijf je dit probleem houden. Het zou zelfs een keer tot een botontseking kunnen leiden.
    Zoals Anoniem schrijft: 2 x per dag ca 10 minuten baden. Geen pleister gebruiken.
    als de ontsteking erger wordt, ga dan naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

trekzalf gebruiken… trekt de ontsteking eruit

Reageren
Reageer op: Ontstoken vingernagel – Hoe te behandelen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.