- Anoniem30 december 2014 om 18:12
Hallo ik heb nu al ruim een jaar last van een tinteling/slaap gevoel in mijn pink en de palm waar de pink aan zit.. (zowel links als recht maar nu vooral links) na flink met mijn vingers te bewegen komt het gevoel soms wel (direct) terug, maar soms slaap hij nog 10 uur door dan krijg ik hem niet wakker..
Dit is snachts (bijna elke nacht) het probleem, ik slaap op mijn zij/op mijn rug
nu vroeg ik mij af kan het kwaad voor de zenuwen? (als het de zenuwen zijn..) ook omdat ik er al zolang last van heb en mij handen (dus ook mijn pink) daarvoor nodig heb.
heb al verschillende dingen geprobeerd. het beste wat wel aardig werkt is:
1.Hand intapen met potlood zodat hij niet dubbel kan klappen naar binnen toe, of dat heel de pink buigt.
2.ook een winterhandschoen met een potlood erin helpt een beetje.het nadeel van het tape is dat heel mijn hand vies van het kleeftape is van het tapen van de vinger en het tape eraf halen is pijnlijk, En je huid dan de hele dag geïrriteerd is en dat je op moet passen voor de doorbloeding.
En bij de handschoen met potlood erin merk ik als ik wakker word dat mijn pink op sommige punten rood is.. (komt denk ik dat mijn pink tegen het potlood aan drukt)
Maar dat niet echt de oplossing natuurlijk.. en de dokter weet ook niet wat hij er mee moet doen?
Heeft u enig idee wat het is, en wat er aan gedaan kan worden en in hoeverre moet je denken aan zenuwbeschadiging/of slechte doorbloeding?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
30 december 2014 om 19:47Beschadiging zal niet zo aan de orde zijn.
Reageren
Het ligt voornamelijk aan je slaaphouding. Ik zou ook niet weten wat er te doen zou zijn. Probeer je slaaphouding te veranderen. Neem eens 2 kussens of verstel de lattenbodem als dat mogelijk is.