- Anoniem3 mei 2014 om 09:19
Hoi,
Sinds anderhalve maand heb ik voetschimmel aan mijn rechter voet. Ik ben begonnen met azijnbadjes, vervolgd door ketaconazol en miconazol cremes (beiden kreeg ik vervelende huidirritaties van die de jeuk nog erger maakten). Inmiddels ben ik na smeren met zinkzalf overgestapt op terbinafinetabletten. Deze slik ik nu twee weken, maar vooralsnog nauwelijks resultaat. Alleen de eerste dagen verbeterde het, na een week kreeg ik wat bloedblaartjes erbij en sindsdien is er weinig veranderd.. niet slechter maar ook nog altijd niet beter. Ik kan nog door blijven slikken tot een maand maar ik heb zelf niet het idee dat het helpt. Gezien de bijkomende last van mijn maag en darmen doe ik dit dan ook liever niet.
Iemand nog nuttige tips wat ik verder kan doen voordat ik weer naar de dokter ga?
(Als ik er niets tegen doe komen mijn handen vol te zitten met nare pijnlijke blaasjes als overgevoeligheidsreactie, dus ik wil er graag vanaf!)
Rowan
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2014 om 14:36Aangezien de tot nu toe voorgeschreven middelen niet helpen, adviseer ik je om terug te gaan naar de huisarts en een verwijskaart te vragen naar de dermatoloog. Er zal toch voor een andere aanpak moeten worden gekozen. Sommige infecties kunnen inderdaad hardnekkig zijn.
ReagerenAnoniem8 mei 2014 om 11:41Een eenvoudig middel om te proberen: een badje met een hand vol zemelen, ZONDER zeep. Dit bijv. 2X per week. En vooral de voeten goed afdrogen; ook tussen de tenen. Eventueel een beetje talkpoeder gebruiken. Zo’n bad ziet er niet smaakvol uit, maar het helpt goed!
Reageren