Zoeken Vraag het forum

Bruine vlekken op bovenkant voeten en aan de benen onder.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Doe waarden liggen toch boven de referentiewaarden. Er kan dus toch sprake zijn van een traagwerkende schildklier. Maar dat moet dan wel afgezet worden tegen andere schildklierwaarden.

godelieve

Beste

op 15/11/16 heeft vervanger van de huisdokter  andere testen van de schildklier  laten uitvoeren

tsh +5.25

ft4 15.3 fte

ft3 4.9

schildklier antilichamen

thyroid peroxixdase  AL 12

thyroglobuline AL   + 776

Met dank

Reageren
    John (moderator)

Er is een milde hypothyreoïdie. Dat hoeft niet meteen behandeld te worden, maar wordt doorgaans wel in de gaten gehouden. Maar de vlekken op de benen, kan ik daar niet aan linken. Is er door een dermatoloog naar gekeken?

Reageren
    godelieve

Beste

Ja dermatoloog zegt spataderen binnen in het been, vaatchirurg zegt na onderzoek  geen spataderen

Niemand weet het ????

Nu verder ???

Met dank

Reageren
    John (moderator)

Ga voor een second opinion naar een andere dermatoloog in een ander (academisch) ziekenhuis.

Reageren
    Brabant

Jazeker je kan een ijzer allergie hebben,en daarvan uitslag krijgen!

Reageren
    Annie

Beetje late reaktie.

Maar mijn voeten, zaten beide helemaal vol met bruine vlekken, en werd steeds erger.

Op een gegeven moment zat het tot aan mijn knieën.

Aangezien ik 33 jaar met een niet opgemerkte gluten intolerantie heb gelopen en daar zeer veel klachten aan over heb gehouden, bleek dit dus ook een klacht ervan.

Sinds ik glutenvrij moet eten, verdwijnen de vlekken langzaam.

1 tip! Ga nooit zomaar glutenvrij eten, maar laat eerst een glutentest doen bij de huisarts!

Reageren
    Francine

Zelfde vlekjes als op de foto bij Godelieve van 19 juli 2017.  Als ik het aan de dokter vraag is het antwoord “ouderdomsvlekken”, maar ik geloof dat niet.  Ik heb soms een branderig gevoel op die benen.  Ik ben wel al 79 jaar, maar mooi is het niet.  Heeft u voor mij een hulpmiddel om er van af te geraken.  Dank u!

Reageren
    maarten

beetje zoals dit?

Reageren
    Ruud

Ik heb t ook.  Voeten, enkels en onderbenen.  Word “roest” genoemd.  Vaak door lekkende vaten.  Ijzer uit bloed blijft achter als vocht wegtrekt.  Komt vaak door vocht in benen, vaat verwijdende medicijnen.

Reageren
    JPS

Ja ik heb dit ook en weet er ook geen raad
    mee.
    Mocht iemand inmiddels een antwoord hebben dan verneem ik dit graag

Mvg
    Jps

Reageren
    Jelle

@Ruud al iets op gevonden? Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben bijna 30 jaar oud.

Reageren
    Harms

Ben 60+ en heb die “roest lekken” al 20 jaar. Maar ze worden zo lelijk op 1 been dat ik geen shorts meer kan dragen. Net gangreen…
    Niemand die na bepaalde behandeling goed resultaat heeft ?
    Onze dermatologe zegt dat er niets aan te doen is en dat mijn huid hierdoor dunner wordt, en dat daardoor enorm moet opgepast worden voor kwetsuren…
    Graag jullie hulp

Reageren
    Xxx

Meschien ziekte van schamberg ?

Reageren
    Ollie

Hoi allen, ik heb ze ook. Ik ben er voor in verschillende ziekenhuizen geweest. Telkens hetzelfde antwoordt: Purpura pigmentosa progressiva aka PPP. Agressief pigment beter bekend als de ziekte van Schamberg.

Reageren
Reageer op: Bruine vlekken op bovenkant voeten en aan de benen onder.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.