John (moderator)
17 juli 2017 om 10:05Doe waarden liggen toch boven de referentiewaarden. Er kan dus toch sprake zijn van een traagwerkende schildklier. Maar dat moet dan wel afgezet worden tegen andere schildklierwaarden.
godelieve19 juli 2017 om 12:30Beste
op 15/11/16 heeft vervanger van de huisdokter andere testen van de schildklier laten uitvoeren
tsh +5.25
ft4 15.3 fte
ft3 4.9
schildklier antilichamen
thyroid peroxixdase AL 12
thyroglobuline AL + 776
Met dank
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
19 juli 2017 om 12:50Er is een milde hypothyreoïdie. Dat hoeft niet meteen behandeld te worden, maar wordt doorgaans wel in de gaten gehouden. Maar de vlekken op de benen, kan ik daar niet aan linken. Is er door een dermatoloog naar gekeken?
Reagerengodelieve21 juli 2017 om 08:28Beste
Ja dermatoloog zegt spataderen binnen in het been, vaatchirurg zegt na onderzoek geen spataderen
Niemand weet het ????
Nu verder ???
Met dank
ReagerenJohn (moderator)
21 juli 2017 om 10:51Ga voor een second opinion naar een andere dermatoloog in een ander (academisch) ziekenhuis.
ReagerenBrabant13 augustus 2017 om 16:47Jazeker je kan een ijzer allergie hebben,en daarvan uitslag krijgen!
ReagerenAnnie21 april 2018 om 12:07Beetje late reaktie.
Maar mijn voeten, zaten beide helemaal vol met bruine vlekken, en werd steeds erger.
Op een gegeven moment zat het tot aan mijn knieën.
Aangezien ik 33 jaar met een niet opgemerkte gluten intolerantie heb gelopen en daar zeer veel klachten aan over heb gehouden, bleek dit dus ook een klacht ervan.
Sinds ik glutenvrij moet eten, verdwijnen de vlekken langzaam.
1 tip! Ga nooit zomaar glutenvrij eten, maar laat eerst een glutentest doen bij de huisarts!
ReagerenFrancine28 juli 2018 om 15:49Zelfde vlekjes als op de foto bij Godelieve van 19 juli 2017. Als ik het aan de dokter vraag is het antwoord “ouderdomsvlekken”, maar ik geloof dat niet. Ik heb soms een branderig gevoel op die benen. Ik ben wel al 79 jaar, maar mooi is het niet. Heeft u voor mij een hulpmiddel om er van af te geraken. Dank u!
Reagerenmaarten2 maart 2022 om 01:30Ruud24 juli 2022 om 19:54Ik heb t ook. Voeten, enkels en onderbenen. Word “roest” genoemd. Vaak door lekkende vaten. Ijzer uit bloed blijft achter als vocht wegtrekt. Komt vaak door vocht in benen, vaat verwijdende medicijnen.
ReagerenJPS11 september 2022 om 13:47Ja ik heb dit ook en weet er ook geen raad
mee.
Mocht iemand inmiddels een antwoord hebben dan verneem ik dit graagMvg
Reageren
JpsJelle16 oktober 2023 om 20:13@Ruud al iets op gevonden? Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben bijna 30 jaar oud.
ReagerenHarms26 mei 2025 om 08:45Ben 60+ en heb die “roest lekken” al 20 jaar. Maar ze worden zo lelijk op 1 been dat ik geen shorts meer kan dragen. Net gangreen…
Reageren
Niemand die na bepaalde behandeling goed resultaat heeft ?
Onze dermatologe zegt dat er niets aan te doen is en dat mijn huid hierdoor dunner wordt, en dat daardoor enorm moet opgepast worden voor kwetsuren…
Graag jullie hulpXxx4 augustus 2025 om 22:52Meschien ziekte van schamberg ?
ReagerenOllie25 januari 2026 om 16:07Hoi allen, ik heb ze ook. Ik ben er voor in verschillende ziekenhuizen geweest. Telkens hetzelfde antwoordt: Purpura pigmentosa progressiva aka PPP. Agressief pigment beter bekend als de ziekte van Schamberg.
Reageren