Zoeken Vraag het forum

Ontstoken teen in buitenland

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suus

Hoi, ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen. Momenteel bevind ik me in het midden-oosten, en zal daar nog 8 weken verblijven. Ik heb alleen last van een ontstoken teen. Er was een deel van mijn nagel ingegroeid, en dat heb ik verwijderd. Er is alleen helemaal onderin de hoek een stukje blijven zitten waar ik nu niet meer bij kan en nu is het flink gaan ontsteken. De ontsteking heeft zicht uitgebreidt naar de aanhechting van mijn nagel en ook nog het deel van mijn teen wat eraan zit. Ook komt er pus uit.
    Ik heb vaker last gehad hiervan, allerlei behandelingen gehad en als ik in Nederland was geweest was ik ook naar de huisarts gegaan. Het probleem is alleen dat ik daar niet ben en de zorg hier een stuk slechter is, waardoor ik het niet vertrouw om erheen te gaan. Wat kan ik het beste met mijn teen doen? Want ik kan al geen gesloten schoenen meer aan, zo’n pijn doet de ontsteking. Als ik mijn teen goed schoonhoudt kan het dan zijn dat de ontsteking vanzelf verminderd, zodat ik het nog 2 maanden hier uit kan houden?
    Bedankt!

10 reacties
    Reageren
    brenda A

een ontstoken teen kunnen ze daar toch wel behandelen? een arts is toch arts?
    in ieder geval zorgen dat het niet verder gaat, want dan wordt het echt gevaarlijk.
    dat er pus uit komt is een goed teken dan kan de ontsteking weg, maar als het nu ook maar ietsje verder gaat, dikker wordt, een grotere plek rood wordt, dan toch maar naar de dokter, antibiotica hebben ze overal vlgs mij.
    heb je soda of biotex in de buurt?
    goed in een warm badje hiermee een paar keer p.d. en goed ontsmetten en schoon verband er steeds om/
    maar nogmaals, wees voorzichtig een infectie blijft gevaarlijk omdat hij zich steeds verder verspreid.
    het beste, Brenda

Reageren
    Anoniem

Hiermee moet je echt naar een dokter gaan want het gevaar drigt dat de ontsteking zich verder uitbreidt naar het bloed en dan zit het in je hele lichaam. Naar de dokter ermee, als de donder! Dit is geen gewone ingegroeide teennagel meer!

Reageren
    brenda A

ja, ik heb eigenlijk ook liever dat je naar de dokter gaat.
    ben je al geweest?
    hoe is het nu?
    Brenda

Reageren
    Suus

Ik ben op jullie advies naar de dokter geweest en het bleek dat niet alleen mijn nagel was ingegroeid maar dat ik ook een infectie had opgelopen, wss omdat het daar zo open was. Ik heb nu antibiotica gekregen en over 5 dagen moet ik terugkomen om de nagel te laten verwijderen. Bedankt voor de reacties, want anders had ik er nog langer mee gewacht terwijl de pijn voornamelijk door een infectie werd vooroorzaakt ipv alleen door een ingegroeide nagel.

Reageren
    Ernst

Fijn! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden…

Reageren
    Mart

Kan je kleine teen ook ingroeien of ontsteken ?

mn kleine teen is rood namelijk

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat is mogelijk

Reageren
    Mart

Alleen ontsteken of allebei ?

Reageren
    John (moderator)

alle twee is mogelijk

Reageren
Reageer op: Ontstoken teen in buitenland
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.