Zoeken Vraag het forum

lichte artose linker wijsvinger pip gewricht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • glda19

hi
    ik loop al iets meer dan een maand met pijn rond linker wijsvinger.
    Nam zelf al 1 week 3*600 mg ibufrofen en ging dan een een week een half later terug en kreeg Diclofena 3*50 mg
    Daar het niet beterde ben ik onder de echo moeten gaan en er is lichte artrose aan het pip gewricht vast gesteld. Verder niks speciaals te zien op de echo
    Maar hoe komt het dat de pijn zo verloopt soms enkel de buitenkant knokkel of soms tussen de wijsvinger en midden vinger.
    soms tussen knokkel en duim richting pols.
    Als de huisarts drukte op de zijkant van de knokkel deed het pijn. hand plat op tafel een wijs vinger opheffen deed pijn.
    Dit doet het nu niet meer zit nu zo op de bovenkant buitenkant knokkel richting duim. en zo eerder nu juist voor de pols aan voorbij de duim.

Wat kan ik doen om van de lichte vervelende pijn af te geraken.

Heb ik januari en februari -+50 uren in totaal zwaar werk gehad zoals graffiti verwijderen trein en werken met hoge drukreiniger. En fitnessen met losse gewichten. Doe nu al 3 weken geen fitness meer met dumbel en pijn blijft. Maar verplaatst zich

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Misschien iets voor een consult/ advies door een hand-fysiotherapeut?
    Zij hebben veel ervaring met het behandelen van dit soort klachten en kunnen vaak “advies op maat geven” (ook met aangepaste spalkjes voor meer rust..)

Reageren
Reageer op: lichte artose linker wijsvinger pip gewricht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.