Zoeken Vraag het forum

Breuk zijkant voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Andre

Beste mensen,

Op vrijdag 30 mei heb ik tijdens het trainen tegen de elleboog van een tegenstander aan getrapt, vechtsport. Zo hoor je niet tijdens een training te verdedigen, maar helaas wel gebeurt. Ik had zelf mijn hoofd er ook niet helemaal bij, dan had ik misschien het nog snel kunnen corrigeren.
    De volgende dagen kon ik slecht lopen, toch maar een foto laten maken en een vermoedelijk slecht zichtbaar breukje aan de zijkant (kleine teen). Met stevige schoenen mag ik kleine stukjes lopen, maar wel letten op pijn. Geen gips.
    Wanneer ik liep ging het ook wat beter, pijn viel mee.

Nu merk ik sinds vorige week dat ik meer last ondervind. Heb ook wel die zaterdag (week geleden) wat extra gelopen, maar geen lange afstanden, kleine stukjes (naar het centrum bijv. 5 tot 10 min)
    Ik loop ook moeilijker, corrigeer naar binnen. Voel het vooral aan de bovenkant van de voet. Als ik mijn tenen naar mijn gezicht zou bewegen, omhoog (wat je bij handen richting tenen strekken ook zou doen) dan doet het pijn.
    Ook als ik mijn voet recht neerzet en dus de zijkant belast doet het ook pijn. Ook logisch, want het breukje is ontstaan aan de zijkant. Wat ik niet helemaal vertrouw is dat het meer pijn is gaan doen. Is dat normaal bij een voetbreuk dat zich hersteld en misschien toch wat overbelast? Of toch nog even de arts bezoeken?

2 reacties
    Reageren
    Suus

Je hebt nog geen maand geleden een breuk opgelopen, geeft zelf aan dat je meer belast hebt dan goed was binnen je pijngrens, dan is het niet zo gek dat je meer pijn krijgt.
    Je kunt overleggen met je huisarts of er een controle foto gemaakt kan worden.
    Maar om te beginnen zou ik minder belasten, dus binnen je pij grens blijven. Zodat de breuk ook de kans krijgt te herstellen.

Reageren
    André

Dag Suus, dank voor je reactie. Het was meer de onzekerheid omdat ik zeker wat rustiger aan heb gedaan na het weekend, maar het blijft pijnlijk. Even aankijken. Het moet ook z’n tijd hebben.

Reageren
Reageer op: Breuk zijkant voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.