- Nien23 mei 2025 om 10:43
Mijn 3e middenvoetsbeentje is dinsdag gebroken. Nu heb ik tape gekregen en mag ik er van de spoed arts op lopen, maar dit is te pijnlijk en nog steeds erg dik. Klopt het dat ik de voet mag belasten en dat tape om 2 tenen genoeg is om de breuk te laten herstellen?
3 reactiesReagerenSuus23 mei 2025 om 11:23Zou de spoedarts het niet beter weten dan mensen op een forum?
Reageren
Je mag er op lopen, dat hoeft dus niet.
Er zal waarschijnlijk gezegd zijn dat je op geleide van de pijn mag belasten.
Is belasten te pijnlijk, doe je dat dus niet want dan forceer je het.
Zwelling kan nog wel weken aanhouden, dat is niet na 3 dagen verdwenen.
En als je twijfelt of de behandeling van de spoedarts wel goed is, vraag je huisarts je dan terug te sturen naar het ziekenhuis voor een consult bij een orthopeed.Nien23 mei 2025 om 12:41Dat weet ik niet, want is ook maar 1 persoon. Ik wil graag iets meer duidelijkheid of deze behandel methode hierbij vaker wordt gebruikt, of juist niet.
ReagerenSuus23 mei 2025 om 14:14Hoe een breuk behandeld wordt of moet worden, hangt af van de plek en ernst van de breuk.
Reageren
Er zijn ook breukjes waarbij helemaal niks wordt gedaan en alleen het advies een stevige schoen te dragen en te belasten op geleide van de pijn wordt gegeven.
Als jij twijfelt of je goed behandeld bent, kun je beter je huisarts bellen, uitleggen dat je twijfels hebt en vragen of je naar een orthopeed verwezen kunt worden op korte termijn.
Zonder dossier kennis kun je niet goed zeggen of een andere behandelmethode beter zou zijn en dan nog kan de toegepaste methode per arts verschillen.