Zoeken Vraag het forum

Al paar maanden blaar op teen die niet weggaat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Martin

Al sinds paar maandjes heb ik een blaar aan de bovenkant van mijn teen, net onder de nagelriem. Hij wordt niet heel veel groter, gaat niet open en gaat niet weg. Het is volgens mij geen wrijvingsblaar want tijdens het lopen heb ik er geen last van. Wat zou dat nu kunnen zijn? Meestal gaan blaren na een paar dagen weg of open (En dan weg). Dit heb ik nog niet nooit eerder meegemaakt.

Huisarts zei dat het misschien een huidreaktie is op een schimmel, maar een tijdje behandelen met anti-schimmelcreme heeft geen effect (de kalknagel aan dezelfde teen) worden wel duidelijk minder bij behandeling met zo’n kalknagelpen.

11 reacties
    Reageren
    Suus

Als een behandeling/behandelvoorstel van de huisarts niet werkt, kun je beter terug gaan naar de huisarts.

Dan kan die kijken of er iets anders mogelijk of je bijvoorbeeld naar een dermatoloog verwijzen.

Koppel je niet terug, gaat de huisarts er van uit dat de behandeling effectief is geweest…

Reageren
    Ozi

Is het inmiddels al weg zo ja hoe?

Reageren
    Jenny

Ik heb precies hetzelfde, de huisarts heeft er geen verklaring voor. Ik heb dat blaarbultje bij de nagelriem nu al jaren. Het wordt niet groter en ook niet kleiner, soms zit er vocht in. Wat kan dit zijn? Het was er ineens en is nooit meer weg gegaan.

Reageren
    John (moderator)

Is het wellicht een wrijf- of drukplek van schoeisel?

Reageren
    Jovis

Heb soort gelijk bultje op mijn vinger vlak bij nagelriem heb het al heel lang om de zoveelste tijd wordt hij groter door de vocht/gelei en wordt pijnelijk en probeer ik het vocht/ gelei er uit te krijgen via Nagel riem is pijnelijk daarna is de druk er weer af ,maar komt steeds terug .vraag me af wat het is.

Reageren
    Caro

Ik heb ook zo’n bult op mijn teen en mijn huisarts zei dat het een mucoïdcyste is.
    Een mucoïdcyste (myxoïd cyste, ganglion) is een volkomen goedaardige zwelling die kan ontstaan aan de vingers en tenen. Het bevat een slijmachtige vloeistof (mucus) en komt vooral voor bij mensen van middelbare leeftijd en ouder. Eigenlijk is het geen échte cyste maar een zogenaamde ‘pseudocyste’.

Ik heb er nu wel echt last van en ga hem weg laten halen.

Reageren
    Barbara

Hoi ik heb dit en vanavond weer open gemaakt
    Omdat dan de pijn er af gaat
    Er komt een doorzichtig spul uit wat plakt

Reageren
    Ik

Dit is idd een mucoid cyste

Reageren
    Barbara

Goedemorgen
    En wat is daar aan te doen evt

Dankjewel voor je reactie

Reageren
    Ik

Een ganglion/mucoidcyste is onschuldig, maar bij klachten kun je het eventueel laten verwijderen, doet de (plastisch) chirurg vaak.

Reageren
    barbara

Dankjewel ik ga de dokter bellen voor een afspraak

Reageren
Reageer op: Al paar maanden blaar op teen die niet weggaat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.