- Martin29 september 2023 om 11:47
Al sinds paar maandjes heb ik een blaar aan de bovenkant van mijn teen, net onder de nagelriem. Hij wordt niet heel veel groter, gaat niet open en gaat niet weg. Het is volgens mij geen wrijvingsblaar want tijdens het lopen heb ik er geen last van. Wat zou dat nu kunnen zijn? Meestal gaan blaren na een paar dagen weg of open (En dan weg). Dit heb ik nog niet nooit eerder meegemaakt.
Huisarts zei dat het misschien een huidreaktie is op een schimmel, maar een tijdje behandelen met anti-schimmelcreme heeft geen effect (de kalknagel aan dezelfde teen) worden wel duidelijk minder bij behandeling met zo’n kalknagelpen.
11 reactiesReagerenSuus29 september 2023 om 11:53Als een behandeling/behandelvoorstel van de huisarts niet werkt, kun je beter terug gaan naar de huisarts.
Dan kan die kijken of er iets anders mogelijk of je bijvoorbeeld naar een dermatoloog verwijzen.
Koppel je niet terug, gaat de huisarts er van uit dat de behandeling effectief is geweest…
ReagerenOzi12 november 2023 om 10:01Is het inmiddels al weg zo ja hoe?
ReagerenJenny19 juni 2025 om 14:35Ik heb precies hetzelfde, de huisarts heeft er geen verklaring voor. Ik heb dat blaarbultje bij de nagelriem nu al jaren. Het wordt niet groter en ook niet kleiner, soms zit er vocht in. Wat kan dit zijn? Het was er ineens en is nooit meer weg gegaan.
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2025 om 14:41Is het wellicht een wrijf- of drukplek van schoeisel?
ReagerenJovis2 augustus 2025 om 18:47Heb soort gelijk bultje op mijn vinger vlak bij nagelriem heb het al heel lang om de zoveelste tijd wordt hij groter door de vocht/gelei en wordt pijnelijk en probeer ik het vocht/ gelei er uit te krijgen via Nagel riem is pijnelijk daarna is de druk er weer af ,maar komt steeds terug .vraag me af wat het is.
ReagerenCaro29 december 2025 om 22:54Ik heb ook zo’n bult op mijn teen en mijn huisarts zei dat het een mucoïdcyste is.
Een mucoïdcyste (myxoïd cyste, ganglion) is een volkomen goedaardige zwelling die kan ontstaan aan de vingers en tenen. Het bevat een slijmachtige vloeistof (mucus) en komt vooral voor bij mensen van middelbare leeftijd en ouder. Eigenlijk is het geen échte cyste maar een zogenaamde ‘pseudocyste’.Ik heb er nu wel echt last van en ga hem weg laten halen.
ReagerenBarbara20 april 2026 om 22:20Hoi ik heb dit en vanavond weer open gemaakt
Reageren
Omdat dan de pijn er af gaat
Er komt een doorzichtig spul uit wat plaktIk28 mei 2026 om 18:40Dit is idd een mucoid cyste
ReagerenBarbara29 mei 2026 om 07:15Ik29 mei 2026 om 07:51Een ganglion/mucoidcyste is onschuldig, maar bij klachten kun je het eventueel laten verwijderen, doet de (plastisch) chirurg vaak.
Reagerenbarbara29 mei 2026 om 09:18Dankjewel ik ga de dokter bellen voor een afspraak
Reageren