- Elisa4 september 2023 om 20:10
Hallo!
Ik heb last van chronisch ingegroeide (grote) teennagels. Dit is een vervelend kwaaltje en ik heb er de ene dag meer last van dan de andere dag. Wanneer het buiten warm is en mijn voeten dus ook warm zijn en zweten, heb ik er veel last van. Op andere dagen heb ik er alleen echt last van als mijn schoenen of sokken op mijn nagels duwen of wanneer ik mijn teen stoot. De huisarts heeft daardoor besloten geen ingreep te gaan doen, omdat mijn tenen daarvoor nog te ‘goed’ zijn en hij eerst op een andere manier wil proberen of het over gaat. Als ik heel eerlijk ben zie ik het zelf ook niet zitten om een ingreep te ondergaan, omdat ik door trauma in het verleden heel erg bang ben.
Ik vijl nu op, aanraden van de huisarts, het middelste deel van mijn teennagels, zodat mijn nagels aan de zijkanten een beetje ‘omhoog wippen’. Mijn nagels staan namelijk best wel bol en ze zijn vrij dik. Ik merk dat er hierdoor al veel druk van de ingegroeide stukken gaat en daardoor voelt het al beter. Mijn tenen bevatten door de chronische ‘irritatie’ nu wel op een aantal plekken wildvlees, maar ik merk dat dat door het vijlen ook al wat geslonken is.
Nu is mijn vraag: heeft er iemand toevallig nog tips waarmee ik het genezingsproces kan versnellen, zodat ik zo snel mogelijk helemaal klachtenvrij ben? Ik heb al wat gelezen over bijvoorbeeld medicinale honingzalf, zou dat interessant zijn om te proberen? Voetenbadjes heb ik in het verleden al vaak gebruikt, maar hierdoor verergerden mijn klachten eigenlijk alleen maar. Ik stop ook dagelijks een propje wc papier onder de zijkanten van mijn nagels, zodat mijn nagels niet steeds in mijn vlees zitten te duwen en zodat mijn nagels nog een extra stukje omhoog geduwd worden.
Heeft iemand misschien een gouden tip voor me? 🙂
7 reactiesReagerenSuus4 september 2023 om 22:18Misschien kun je eens informeren of een medisch pedicure iets voor je kan betekenen.
ReagerenElisa5 september 2023 om 11:10Bedankt voor de tip, Suus! Ik heb al meerdere medisch pedicures benaderd, maar helaas geven ze allemaal aan geen nieuwe klanten aan te nemen. Ik ben bang dat dat dus jammer genoeg geen optie is…
ReagerenAnoniem5 september 2023 om 13:30Dit probleem herken ik op het stukje wild vlees na. Ik heb geen papieren doekjes gebruikt, omdat dat gaat vast kleven aan je wond. Ik heb 2 keer per dag betadine opgedaan en een pleister er los overheen gedaan, zodat er nog lucht bij kan. Als ik thuis was had ik me sokken uitgelaten (zorg ook dat je schoenen niet te klein of te strak zijn! Hierdoor kan je ingegroeide teennagels krijgen) doordat bij mij de wond dicht is gegaan heb ik zelf een nagelbeugel gekocht en om me nagel gedaan en daardoor was ik er zo vanaf! (het is even een gedoe om hem eraan te krijgen en je voelt het de 1e nacht, maar erna heb je er geen last meer van).
ReagerenElisa5 september 2023 om 19:49Dank je voor de reactie! Waar koop je zo’n nagelbeugel en hoe werkt dat precies?
ReagerenJohn (moderator)
5 september 2023 om 19:51Gewoon even googlen op nagelbeugel….
ReagerenElisa5 september 2023 om 22:35Sorry hoor… Ik hoor het liever van een echt persoon die het zelf heeft gedaan en er dus niet ervaring mee heeft in eenzelfde situatie dan dat ik het op Google moet lezen waarbij winkels hun producten willen promoten en alles beter voordoen dan dat het werkelijk is. Maar goed, dan ga ik toch googlen…
ReagerenAnoniem5 september 2023 om 22:35Ik heb ze gekocht via bol gekocht “nagelbeugel ingegroeide teennagel” en dan de 3e of 4e zo’n soort heb ik.
Als je ze koopt heb je verschillende maten, kies de juiste maat en dan kan je hem via de boven kant van je nagel vastmaken “je moet ze eromheen schuiven, het is even een gepriegel de 1e keer”
Reageren