- Aliasss21 maart 2022 om 15:49
Hi! Ik heb sinds twee jaar een dubbele teennagel voor beide grote tenen. Ze groeien exact hetzelfde, en wanneer de dubbele laag er af is gegroeid, komt er weer een dubbele nagel onder de huid vandaan.
Volgens de dokter was het geen fungus, maar ze wist ook niet wat het wel was, en hoe het verholpen kan worden.
Ik gebruik nooit nagellak, draag geen hakken, en heb geen voettrauma. Het vreemdste vind ik dat ze exact gelijk groeien.
Op de foto zie je de nagel die bijna uitgegroeid is en er af valt. Hij zit daarom ook wat losser dan normaal. Onder de huid voel ik alweer een nieuwe dubbele laag die binnenkort zichtbaar wordt.
Iemand een idee?7 reactiesReagerenanoniemmm14 augustus 2023 om 15:55Ik heb precies hetzelfde !! Ik heb al paar jaar aan mijn linker grote teennagel dit probleem en sinds paar maanden heeft mijn rechter het op eens ook. En ze groeien ook nog eens gelijk ! Ik kan het ook nergens vinden en zou niet weten hoe ik hier van af kom ! 🙁
ReagerenRob23 juni 2025 om 17:58Onze dochter heeft toevallig het zelfde probleem, dit is nu de tweede keer dat dit gebeurd.
Reageren
Ook allebei de grote tenen en allebei tegelijkertijd.
Erg vreemd want er wordt ook geen oorzaak gevonden.Rob23 juni 2025 om 17:59
Peter (huisarts)
24 juni 2025 om 12:58Misschien dat je nagelbasis even geen groei heeft doorgemaakt , bv tijdens ziekte of stress, en dat hij nu weer ( opnieuw) aan het groeien is. Het doet me verder niet aan een (nagel) ziekte denken..
ReagerenRob29 juni 2025 om 20:48Bedankt voor het antwoord, ik zal het eens in de gaten houden!
Reagerenadrie1 juli 2025 om 23:05hoe kom ik van 2 dubbele kak grote teen nagels af
ReagerenJohn (moderator)
2 juli 2025 om 10:07Je zou om te beginnen ermee naar de huisarts kunnen gaan
Reageren