- Anoniem12 november 2013 om 19:22
ik heb regelmatig een bloeduitstorting in één van mijn vingers zonder duidelijke extra spanning/druk
Anoniem12 november 2013 om 19:40ik heb vaak plotsklaps een bloeduitstorting in een van mijn vingers; Vaak is het na enkele dagen weer weg.
Reageren
VRaag: wat kan dit betekenen?Tandor112 november 2013 om 22:45Het kan een verzwakt bloedvaatje zijn.
Reageren
Ga ermee naar je huisarts.Anoniem9 mei 2014 om 13:35ik heb vaker last van blauwe plekken op mijn armen.
ReagerenAnna Marie24 februari 2017 om 14:37Ik heb dat ook vaak en maakte me er zorgen over. Een arts in opleiding, die geen idee had wat het kon zijn, is gaan googelen en zij vond het SYNDROOM VAN ACHENBACH. Niet gevaarlijk, soms wel pijnlijk en dus vervelend maar komt alleen in de handen voor!!
ReagerenAnna27 augustus 2017 om 15:46ik was een spel aan het spelen op mijn iPad en ik speelde met 1 hand en ik keek in de weerspiegeling van de TV en ik zie daar een wit gezicht ofzo ik weet dat het een verbeelding is maar ik speelde ooit een spel en ja soms verbeeld ik me dat iets wit dat eng gezicht is en ik was aan het nagelbijten en opeens ik wilde om mijn wijsvinger nagelbijten en ik zag plots bloed ik was verbaasd en veegde het vlug af
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2017 om 15:50Misschien moet je eens wat minder enge spelletjes spelen
ReagerenNevin15 december 2017 om 21:40Ik heb mijn pink tussen deur gezeten gisteren om 14:00 uur nu is het blauw .
maar mijn pink is wel blauw maar mijn hele hand word blauw
maar mijn pink is wel koud
en doe niet pijn
wat moet ik doen
ReagerenJohn (moderator)
15 december 2017 om 22:16Naar de dokter gaan en ernaar laten kijken en liefst z.s.m.
ReagerenPinky29 augustus 2020 om 22:40Google eens op Achenbach syndroom
ReagerenJan met de pet4 april 2022 om 10:42Spontaan springen van bloedvaten, kan door:
-1)TE laag vezelinname
zeker in combi met te hoog inname van
-2)snelle suikers (bloedvaten verzwakken/verslappen).
-3)te veel plantaardige vetten (olien).
-4)te weinig dierlijke vetten (nodig voor celwanden, wanden bloedvaten).
-5)te veel stimulanten: caffeine, nicotine, theine, enz (verzuren/verstijven bloedvaten), zeker in combi met stress.Bv, iemand die (te lang)
te weinig (vezelrijke) groenten (bv selder, asperge, enz) inneemt, in combi met veel (suikerrijke) frisdrank (bv cola fanta), in combi met veel frieten gebakken in plantaardige olien, en te weinig/geen dierlijke vetten (alleen ´mager´ vlees)inneemt.Ik spreek (alleen/vooral) uit eigen ervaring.
ReagerenSelin22 november 2023 om 15:33Hallo ik heb mijn ringvinger topje wit en daaronder een blouwe vlek de top is soms gevoelloos iemand raad bedanktl
ReagerenSuus22 november 2023 om 15:42