Zoeken Vraag het forum

Knakkende gewrichten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ben

[b]Beste mensen van het forum,
    Ik ben 15 jaar oud en heb al ong 1 jaar last van Knakkende gewrichten..
    Mijn,
    Tenen (Altijd voordurend geknak)
    vingers
    kaak (vaak pijnlijk)
    etc, Als ik smorgends wakker word dan zijn mijn vingers helemaal stijf en dan moet ik al mijn vingers een paar keer knakken voor dat ik ze weer fatsoenlijk kan bewegen..
    Ik heb het idee dat het steeds erger word..

De dokter moest er een beetje om lachen en zij: een beetje apart verhaal..

Alleen ik heb het idee dat het wel degelijk iets is..

Heeft iemand dit ook of weet iemand de oorzaak dan zou ik het graag willen horen.

Groeten Ben uit het Vechtdal.[/b]

6 reacties
    Reageren
    Brian

He, ik heb het ook in mijn vingertoppen, wordt er aardig gek van en wil ook dat ik het niet doe, maar de drang om het te doen is groot….

Reageren
    Barend

Knakkende gewrichten zijn meestal het gevolg van wat ruimer bindweefsel, waardoor de botten niet erg strak op elkaar zitten en er dus een geringe ruimte tussen de gewrichten zit.

Het voordeel is een iets grotere lenigheid, waardoor alle bewegingsuitslagen wat groter zijn, dus dat kan weer handig zijn.

In de regel is het dus niet ernstig. Als je blijft twijfelen, ga dan weer even naar je huisarts en vraag om een goede uitleg.

Reageren
    Anoniem

Ik heb continu knakkende tenen als ik loop. Soms doet het ook pijn, als een soort kramp. Kan ik hier iets tegen doen?

Reageren
    John (moderator)

Je zou eens naar een podoloog kunnen gaan, om naar de afwikkeling van je voeten te kijken tijdens het lopen.

Reageren
    Anoniem

Heel herkenbaar! ik lees mee!

Reageren
Reageer op: Knakkende gewrichten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.