- Ikke25 december 2019 om 14:18
Ik ben onlangs geopereerd in mijn buik. (Verzakkingen). Sindsdien heb ik een aantal keer per dag (voornamelijk als ik lig of zit) een doods/ gevoelloos gevoel in mijn grote tenen en zijn alle tenen steenkoud en mijn nagels blauw. (Voet is verder gewoon warm).
Ook mijn benen en kuiten voelen dan niet prettig. Daarbij heb ik ook al ruim 2,5 week koorts wat op en af gaat (tussen de 37,5c’ en 38,9c’)
Ik heb het al aangegeven aan mijn huisarts en die wist mij (door de telefoon zonder het te zien) aan te geven dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Dat het misschien de ziekte van Rynaud was. (Maar dat heb ik gegoogeld en dat ziet er echt heel anders uit). Ik heb 2 jaar geleden een tia gehad, en maak me toch druk en voel me niet gehoord. Iemand een idee waar de blauwe nagels en gevoelloze tenen van kunnen komen?4 reactiesReagerenIkke25 december 2019 om 15:07Hier een foto hoe mijn nagels er dus een paar keer per dag uit zien. Soms zijn ze nog blauwer.
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
25 december 2019 om 17:19Raynaud zou kunnen. Maar dat zou dan toch even onderzocht moeten worden. Vraag een verwijzing aan de huisarts
ReagerenCatootje25 december 2019 om 19:35Als je medicijnen gebruikt/gebruikt hebt: die zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen en zorgen voor nog meer ontregelingen. Weet niet of je bloedverdunners slikt. Die kunnen ook bepaalde klachten geven. Bij het ontwikkelen van een tia speelt onder andere een te hoog homocysteïne een rol. Dit mede door tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Had zelf witte vingers bij tekort aan vitamine D maar zou niet weten hoe het met de klachten die je hebt zit.
Een operatie is natuurlijk ingrijpend voor je lichaam. Een narcose is natuurlijk noodzakelijk maar niet zo gezond voor je lichaame en zorgt ook voor verlies aan voedingsstoffen, zoals vitamine B12 en taurine. Zou ontgift moeten worden en misschien wat extra stofjes.
Een orthomoleculair therapeut zou je kunnen helpen je gehele gezondheid te ondersteunen. Natuurlijk niet in plaats van medische hulp.
ReagerenSilvia12 mei 2021 om 18:36Ja het lijkt vitamine b12 tekort want ik heb een chronisch B12-tekort en mijn tenen zien er precies hetzelfde uit. Soms zijn ze donkerblauw en mijn nagels zijn ook niet meer normaal. Het wordt ook al erger, ben er soms bang van. Toen ik injecties b12 kreeg was het over maar die kreeg ik maar tijdelijk.
Reageren