Zoeken Vraag het forum

Terry’s Nails

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lola

Beste,

Een poosje geleden merkte ik op dat mijn nagels erg op “Terry’s nails” lijken. Ik heb een bloedtest gevraagd en de bloedwaarden waren in orde.

Toch maak ik me zorgen, ik zie niemand in mijn omgeving met zulke vingers en lees dat het heel eigen is aan chronische ziektes zoals lever cirrose.

in bijlage heb ik foto’s geplaatst.

6 reacties
    Reageren
    Lola

iemand een idee?

Reageren
    Robert

Beste Lola,

Ik heb exacte hetzelfde(qua nagels)maar niemand weet precies waar het vandaan komt. Op internet kom je alleen maar horrorscenario’s tegen.

ik heb ook allerlei onderzoeken gehad maar tot nu toe alles goed behalve dat er (teveel)eiwit in mijn urine te vinden is.

ik heb zelf een post geplaatst met mijn klachten en daar is ook een foto van mijn nagels te zien.

https://www.dokter.nl/forum/maag-darmen/1736952-verschillende-klachten-darmen-maag/

Het lijkt een zeldzaam iets.

gr,

Robert

Reageren
    Lola

Beste Robert

Dank voor je antwoord. Er is mij verteld geweest dat nagels ook deels genetisch bepaald worden. Heb eens nagekeken bij mijn broer en die heeft precies hetzelfde. Misschien kan jij ook vergelijken? Ik hou het hier bij want anders word ik alleen maar gek…

Reageren
    Ronaldo

Beste Lola, graag zou ik willen weten of je al duidelijkheid hebt over wat het nu bleek te zijn, ik heb dit namelijk ook ineens spontaan gekregen. Alvast bedankt.

Reageren
    Lola

Nee nog steeds geen uitleg voor. Wat denkt de moderator?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan niets bijzonders aan je nagels zien.
    Als het een chronische ziektes zoals lever cirrose zou zijn, dan was dat wel uit bloedonderzoek naar voren gekomen.

Reageren
Reageer op: Terry’s Nails
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.