Zoeken Vraag het forum

Schilferige vingertoppen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Kort geleden heb ik gemerkt dat mijn vingertoppen van mijn rechter hand schilferig zijn. Waar zou dit eventueel van kunnen komen? Ik heb er verder geen last van, geen pijn of irritatie maar wel gewoon die schilferende huid. Misschien door overmatig handen wassen. Douche ook elke dag.

Ik vind het nog niet nodig om naar huisarts te gaan omdat ik er niet zo’n hinder van ondervind.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een allergie kunnen zijn. Misschien een contactallergie.

Reageren
    Anoniem

Wat is dat precies? Ik heb wel sinds kort een nieuw telefoon hoesje die naar mijn mening van apart materiaal is gemaakt. Ik heb daarom ook maar een nieuwe leren hoesje besteld want het materiaal wat het hoesje afgeeft blijft ook op mijn vingers zitten zie ik.

Heb handcreme gebruikt en toen was bijna niets meer te zien en nu heb ik weer een aantal min mijn telefoon vast en nu is het weer erger zie ik. Wist niet dat je allergisch kan zijn voor je telefoon hoesje… hij is gemaakt van kunstleer zie ik met ander vreemd spul en glitters die blijven plakken aan je vingers.

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk daar wel aan liggen. Goed dat u het zegt anders was ik er beslist niet op gekomen.

Reageren
Reageer op: Schilferige vingertoppen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.