Zoeken Vraag het forum

Gescheurde duimnagel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Derdier

Beste,

Gisteren tijdens het werken (vakkenvullen) stootte ik erg hard mijn duim tegen een schap rand. Hierdoor scheurde mijn nagel behoorlijk ver en ging het erg bloeden. Nu heb ik gelijk gespoeld en gekoeld en er een pleister op gedaan. Nu heb ik o.a. op het internet gelezen dat het verstandig is het gescheurde gedeelte af te knippen. Echter lijkt dit bij mij nu weer vast te zitten aangezien het gescheurde gedeelte niet van mijn duim af is gegaan. Mijn verstand zegt dat ik nu gewoon goed pleisters moet gebruiken om het te beschermen maar is dit wel de juist keuze? Zie bijgevoegde afbeeldingen ter toelichting.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ik zou dat zo laten. als de nagel gaat groeien, dan wel een beetje bijknippen.

Reageren
    Rudi

Peter,

Goeiemorgen.

Mijn duim is 5 weken geleden beklemd geweest en nu kleurt hij nog steeds, ook wittig en gelig , er komt vuil onder wat ik vrij diep kan weghalen. Verder steekt en klopt mijn duim lichtelijk, en ik kan de duimnagel wel aanraken en deels af knippen. Moet ik dat wit wordende deel helemaal afknippen? Of groeit dat weer vast aan mn nagelbed?

vriendelijke groet, Rudi

Reageren
Reageer op: Gescheurde duimnagel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.