- tenen10 mei 2018 om 12:52
Ik bekeek vandaag voor het eerst sinds maanden mijn voeten (tenen) eens goed en ik schrok er eigenlijk best wel van. Dat resulteerde in 3 vragen die ik hier toch even wil stellen.
1. Wat zijn die gevallen aan de onderkant van mijn tenen. Op meerdere foto’s zichtbaar maar op 1 foto aangegeven met een blauw pijltje.
2. Wat is die vlek die omcirkeld is met de blauwe circkel? (foto zit bij volgende post)
3. Wat is er aan de hand met mijn nagel op mijn rechter kleine teen? (Op meerdere foto’s te zien maar voornamelijk in de volgende post ook)
Het zal allemaal wel meevallen met wat dit allemaal is, maar ziet er allemaal raar uit. Ik heb wel extreem veel gelopen de laatste maanden trouwens. Zal er misschien ook iets mee te maken hebben?
Maar terugkijkend op bovenstaande vragen, moet ik me ergens zorgen over maken?
Ik hoor het graag van u
9 reactiesReagerenTenen10 mei 2018 om 12:55De 3 ontbrekende foto’s die ik noemde in de vorige post:
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2018 om 13:39Het kan een schimmelinfectie zijn. Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenTenen30 juli 2018 om 15:02Maar is het niet gewoon eelt dan? Het word niet erger dus lijkt me geen infectie dan toch? Nu twee maanden later lijkt het zelf minder te zijn worden. En ik heb er 0 last van, ziet er alleen niet uit. Maar heb toch altijd schoenen aan.
Ik loop heel veel en heb heel lang slechte schoenen gehad.
Ik heb altijd werk gehad dat ik heel de week lopende was. Nu heb ik zittend werk.
Dat zwarte/donkerbruine vlekje is ook weg. En dat op die nagels zit alleen op beide kleine tenen en is ook iets minder inmiddels.
Dus:
Reageren
1. Dat op mijn tenen is gewoon eelt denk ik toch? Heb het idee dat het al minder is geworden en dat sommige dingen die open lagen genezen zijn.
2. Dat zwarte donkerbruine vlekje was misschien overblijfsel van een blaar? Heb ik tijdje veel gehad namelijk.
3. Die nagels zijn alleen slecht op beide kleine tenen. Soort beschadiging van te strakke schoen + veel lopen? In combinatie met dat ik ze altijd VEEL te lang liet worden? (soms pas na 2 maanden knippen als het echt zeer begon te doen).
4. Of zijn die nagels niet zogenoemde kalknagels?Tenen31 juli 2018 om 11:255. Ik heb net schimmelnagels gegoogled en ik ging bijna over mijn nek. Lijkt in de verre verste niet op wat ik heb.
Hopelijk kan dit onderwerp vandaag afgesloten worden.
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2018 om 12:23Ik had het niet over schimmelnagels maar over een schimmelinfectie aan je voeten. Zoiets als zwemmerseczeem… dat is namelijk ook een schimmelinfectie
ReagerenTenen31 juli 2018 om 12:42Laat ik het zo stellen:
Reageren
Is er iets op die foto’s te zien waar ik me zorgen om moet maken? (als in levensbedreigend)John (moderator)
31 juli 2018 om 12:44Nee, het is ongeveer zoiets als met de littekens…….je gaat er zeker niet dood aan !!
Reageren
Je moet naar een psycholoog gaan met je angstenTenen31 juli 2018 om 12:56Ben ik al geweest tot 1 jaar geleden. Heeft toen lang geholpen ook. Dit was mijn laatste dingetje, dus hopelijk is het nu voorbij
ReagerenVIRA12 mei 2025 om 06:59WAT IS HET
Reageren