- Jennifer4 mei 2018 om 15:10
Ik kreeg op 23 mei een bal op mijn duim tijdens het voetballen. Het werd meteen dik en stijf dus ben de dag erop naar het ziekenhuis gegaan voor foto’s, maar er was niks gebroken, dus “gewoon gekneusd”.
(Ik weet overigens niet precies hoe de bal op mijn hand terecht kwam; ook de knokkels van mijn overige vingers waren beetje blauw dus ik gok gewoon recht op mijn hand, maar hoe dan mijn duim heeft bewogen weet ik niet, ging te snel).
Nu weet ik dat een kneuzing lang kan duren, van weken tot maanden, maar mijn duim is nog altijd dik. Ik ben niet iemand die voor ieder pijntje zomaar naar de huisarts stapt, maar ik begin mij toch af te vragen of die zwelling niet weg zou moeten zijn.
Ik heb er nog altijd last van dus tape het in (met van die kine-tape), vooral voor sporten, werken maar ook omdat ik voor school veel moet tekenen en dit ook op een gegeven moment pijnlijk wordt.
Het gaat om het mcp-gewricht (dus de knokkel, niet bij de pols). Ik kan hem wel strekken, maar niet volledig buigen, en al zeker niet zonder pijn. De zwelling zit ook echt alleen bij de knokkel, hoewel de eerste paar dagen heel mn hand gezwollen was. Kracht omhoog vanuit buigen doet heel veel zeer, evenals gewoon buigen, en naar binnen en buiten gaat wel.
Vaak heb ik aan het einde van de dag meer pijn, ligt er wel aan wat ik die dag heb gedaan. Na het werken kan ik niet eens de versnellingen van mijn fiets besturen.
Door de zwelling twijfel ik of ik naar de huisarts zou gaan, dus vandaar mijn bericht hier voor wellicht een advies.
Gr
Jennifer
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 mei 2018 om 15:14Ik denk dat het toch verstandig is om even naar de huisarts te gaan.
Reageren