Zoeken Vraag het forum

Vitamine B6

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tjinnie

Ik heb bloedonderzoek gehad: mijn B6 was 617 en het moet tussen de 35-110 zijn.
    Ik slik Biotics equi-fem al jaren. En op de omschrijving staat dat B6 4,50 Mg bevat. Ik lees dat vrouwen boven de 70 maar 1,5 Mg mogen. Nu raadde men me aan dat ik moet ophouden met mijn multivitamines, terwijl ik daar heel tevreden over ben.
    Wat raden jullie me aan?

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Ik zie dat er wel 50 mg in zit, wat erg veel is, vooral in de niet-actieve vorm. Die moet namelijk eerst omgezet worden, met hulp van anders stofjes, waar het aan kan ontbreken. Als je al een verhoogd vitamine B6 in je bloed hebt, lijkt het me niet verstandig.

Ik zou overleggen met je arts vanwege de B6. Denk beter dus een andere multi. In een goede vitaminezaak kan men je wel adviseren. Op alternatief gebied kan je wel laten testen wat jouw lichaam nodig heeft. Bloedonderzoek zegt namelijk niet heel veel over tekorten.

Reageren
Reageer op: Vitamine B6
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.