- Anoniem7 februari 2015 om 20:27
Hallo,
Ik hou heel erg van thee, ik vind het nog lekkerder dan frisdranken, maar, ik ben de laatste tijd heel erg moe en soms ook duizelig.op gezondsheidsnet vond ik het volgende (http://www.gezondheidsnet.nl/slaap-lekker/waarom-je-steeds-zo-moe-bent)
[quote]7. Cafeïne
Een kopje koffie houd je wakker en alert, maar van een overdosis cafeïne worden sommige koffieleuten juist moe. Stop niet ineens met koffiedrinken, want dan krijg je ontwenningsverschijnselen. Bouw je cafeïne-inname af door langzamerhand je koffie-, thee-, chocola- en colagebruik te minderen.[/quote]Dus houd het in dat thee de oorzaak zou kunnen zijn van moe en duizeligheid?
Ik drink namelijk heel de dag door thee, misschien zelfs 2 liter per dag…– groetjes (ik wist trouwens niet waar ik dit moest plaatsen)
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 februari 2015 om 22:11Vermoeidheid en duizeligheid kunnen natuurlijk ook nog andere oorzaken hebben. Laat bij de huisarts bloedprikken. Misschien heb je de ziekte van pfeiffer
Maar thee is vergelijkbaar met koffie. Thee bevat theine en dat is gelijk met caffeine. Alleen minder sterk in thee door de aanwezigheid van looistoffen in thee.
ReagerenAnoniem8 februari 2015 om 07:25Je zou ook caffeïne-vrije thee kunnen gaan drinken, zoals rooibos. Rooibos is namelijk geen theeplant. Pickwick heeft ook een aantal andere soorten thee zomder cafeïne.
ReagerenAnoniem8 februari 2015 om 13:36Ik drink altijd Engelse Melange
ReagerenAnoniem8 februari 2015 om 14:37Engelse melange bevat wel cafeïne.
Reageren