Zoeken Vraag het forum

Glucose waarde DIRECT na maaltijd te hoog?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

De laatste maanden voel ik (man, 36jaar, BMI 23) me erg moe na het eten (ben een aantal keer zelfs in slaap gevallen). Ik heb deze week dan ook een glucose meter aangeschaft om te kijken of het eventueel hieraan lag.

In principe zijn alle waardes redelijk binnen de marges, behalve de waarde DIRECT (20-25min) na de hoofdmaaltijd (waarbij ik altijd veel eet). Is de waarde van 11,1 mmol/l direct na een (hele grote) maaltijd veel te hoog? De waarde 2 uur na de maaltijd is wel altijd binnen de marges. En nuchter heb ik altijd goede waardes (rond de 5,1).

Dit zijn mijn waardes:
    [img]http://i57.tinypic.com/2ymcfbb.png[/img]

Moet ik hiermee naar de huisarts gaan en hem dit verder laten testen? Misschien ook omdat het zelftesten zijn ipv echt laboratoriumtesten? Of is er helemaal niks aan de hand en is zo’n piek onmiddellijk na de maaltijd (met een goede daling na 1-2uur) heel normaal?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Bloedsuiker moet je meten 1,5 – 2 uur na de maaltijd.
    Als je eerder meet is dat een onbruikbare waarde.

Als je dat toepast op je tabel, dan zie je dat er niets aan de hand is. Je waarden zijn gewoon goed.

Reageren
Reageer op: Glucose waarde DIRECT na maaltijd te hoog?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.