Zoeken Vraag het forum

telkens opnieuw diabetes te horen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik loop nu al ongeveer anderhalf jaar bij de huisarts met verschillende klachten. Ik ben eigenlijk de heledag moe en lusteloos, heb de afgelopen tijd vaak (dubbele)oorontstekingen en lichte longontstekingen gehad en heb op dit moment een keel ontsteking, problemen met mijn longen( getest op astma maar mn longen waren niet echt goed maar astma was het niet( kreeg wel pompjes flixotide en die blauwe ben de naam er even van kwijt)), mijn conditie ging zonder reden snel achteruit waardoor ik gedwongen werd te stoppen met zwemmen omdat ik het niet meer kan bijhouden(ik fiets nog wel 1 uur per dag maar dit gaat zeer moeilijk),ook krijg ik vaak een koortslip, vaak honger en snel na het eten trek in snacken maar zit supersnel weer vol, ook heb ik last van kapotte lippen omdat mijn mond droog is, problemen met de stoelgang, ik heb onstilbare dorst, moet vaak plassen maar waar ik mij het meest zorgen om maak is het gevoel dat ik flauw ga vallen. Het is alsof mijn lichaam zich volledig uitschakeld maar dat voor ik daadwerkelijk val weer wakker word. Toen dit gebeurde op mijn werk viel ik tegen een container aan en had ik een flinke buld. De huisarts heeft mij doorverwezen naar een internist omdat na verschillende bloed en algemene onderzoeken er niets uit kwam. Ik kreeg steeds het verhaal te horen dat het diabetes kan zijn. Ik heb alleen nog maar sochtends nuchter geprikt. De internist heeft nogmaals alles onderzocht ( hij vroeg wel of diabetes in mijn familie voor komt en inderdaad mij oma heeft diabetes ) waaronder weer nuchter glucose gehalte maar opnieuw was de uitslag niet dusdanig afwijkent dat er geen reden volgens hem was tot verder onderzoek en behalve en torenhoge rekening ben ik niets wijzer geworden maar hij wou me wel doorsturen naar een mld arts. Opnieuw allerlei onderzoeken waaronder bloed onderzoeken, röntgenfoto met behulp van “markers”, echo onderzoek en algemeene dingen zoals lengte en gewicht. Opnieuw kwam hier niets uit maar schuifde hij het af op een spastische darm :/ volgens hem, en ook mijn eigen huisarts en internist word deze diagnose gesteld als er niets uitkomt en dan is waarschijnlijk dat het.

Nu ben ik bezig met mijn rijbewijs en moest ik een eigen verklaring invullen. Omdat er vragen op stonden als heeft u wel eens het gevoel tot flauwvallen ben ik ermee terug naar de huisarts gegaan en vertelde tegen mij dat als ik daar jaa in zou vullen ik waarschijnlijk nooit mijn rijbewijs zou krijgen. Opnieuw zij hij het is misschien diabetes, dus opnieuw bloedonderzoek( weer nuchter) maar opnieuw niets. Ik heb zo’n erge dorst dat ik vaak snachts wakker word van de dorst en ik mij misselijk drink aan water om maar in slaap te kunnen vallen. Ik vraag mij dus onder andere af als ik dus snachts zoveel water drink gaat mijn glucose gehalte dan niet naar beneden? Waardoor er misschien niets uit komt? Ik heb nu morgen weer een afspraak, nu heb ik gehoort van mensen dat de huisarts wel eens een dag of misschien 2 je bloedsuiker bijhoud? En wat zouden jullie mij aanraden om te doen? Ik vind het bijna vervelend worden om telkens maar naar de huisarts te gaan met dezelfde klachten maar wat raden jullie mij aan?

Ik ben trouwens 19 jaar ben 190 lang en 71kg.

Alvast bedankt voor jullie reactie !

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Om zeker te zijn dat het niet toch je bloedsuiker is, zou er een z.g.n. suikercurve gemaakt moeten worden. Dan wordt er op verschillende momenten bloed geprikt en gecontroleerd. Vraag je huisarts om een verwijzing
    Je zou ook zelf een glucosemeter kunnen kopen om zelf te testen.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor je bericht. Ik zal morgen vragen of ik een verwijzing kan krijgen. Om thuis zelf te gaan testen vind ik een beetje “link” omdat ik niet precies weet wanneer ik zou moeten testen.

Reageren
Reageer op: telkens opnieuw diabetes te horen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.