Zoeken Vraag het forum

Diabetes indicator

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anthony

Hey,

In maart heb ik mijn bloed laten trekken en ik kreeg volgende resultaten:

HOMA 2 IR +2,6 (max 1,4)
    Beta cel functie +203 (max 100)
    Insuline res -38,8 (min. 71)

De homa2 index gaf aan dat ik prediabetes was. Ik ben hierop fel op mijn voeding beginnen letten en heb alle kunstmatige suikers geband, wel nog natuurlijke suikers zoals in een appel. Ik ben ook van 118 kilo naar 105 kilo gegaan (man, 37j, lengte 1,98 cm)

Nu in september heb ik na 6 maanden opnieuw mijn bloed laten trekken met volgende resultaten:

HOMA 2 IR +2,3 (max 1,4)
    Beta cel functie +146,4 (max 100)
    Insuline res -44,3 (min. 71)

Ik heb dus wel al wat resultaat geboekt maar ik had eerlijk gezegd opbmeer gehoopt.
    Hebben jullie wat tips om deze waarden nog wat te verbeteren?

Alvast bedankt!

Anthony

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bespreek dat met een diabetesverpleegkundige of een diëtiste. Die kunnen je daar het beste mee helpen

Reageren
    Daan

WAt gek, deze moderator stuurt iedereen direct door….. ???? Wij mensen komen hier om onderling ervaringen uit te wisselen en kijken of anderen hier ook mee te maken hebben !

Reageren
    John (moderator)

Doorsturen is helemaal niet zo gek.. Soms is het het enige goed antwoord dat er gegeven kan worden op afstand via internet

Maar het staat je vrij om te wachten of er nog andere mensen reageren.

Reageren
    alias

ik ben verder geen arts, maar ik heb sinds kort diabetes (althans ik heb het waarschijnlijk al veel langer) voor enkele tientjes zo’n accu-check apparaatje gekocht waarbij je met je vingerprikje zelf je glucose meet in het bloed. Mijn idee is om te kijken wat welke voeding precies doet. Bijv door zowel een uurtje voor en een uurtje na het eten prikken . Voeding waarvan je zou denken dat het gezond is (zoals hollandse pot met aardappelen groente en vlees) is soms toch niet zo gezond voor diabetici (zoals de grote hoeveelheid koolhdraten in aardappels)

Reageren
Reageer op: Diabetes indicator
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.