Zoeken Vraag het forum

appart bulte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ank

hallo

ik heb een appart bultje in mijn hals nek. als je met de duin in de linkerkant van nek zit en de wijsvinger aan de rechterkant dan voel ik recht op de helft van de onder kaak een appart bultje onder mijn huid als ik er aan voel druk dan gaat die een beetje omhoog. ik voel er de hele tijd aan wat natuurlij niet goed is. ik zit soms niet lekker in mijn vel. hyperventilatie en wat sress klachten (wat ik niet echt ervaar) weet iemand wat dit is?????

2 reacties
    Reageren
    Bernd

De meest voor de hand liggende bultjes die op die plek kunnen zitten zijn een ingekapselt puistje, en een lymfeklier. Beiden zijn eigenlijk onschuldig. Dat puistje kun je misschien wel uitknijpen, en die lymfeklier, als dat het is, wordt vanzelf weer kleiner en trekt weer helemaal weg. Trouwens, als je een puistje helemaal met rust laat, gaat die ook vanzelf weg, het lichaam lost dat zelf allemaal weer op. Dus als je je zorgen maakt, lijkt dat niet nodig. Maar als je het echt zeker wilt weten, dan zul je toch even langs de huisarts moeten gaan, want die kan het plekje onderzoeken.

Reageren
    Maarten

Is het misschien het hyoid bot?

Kijk eens op dit plaatje:

http://www.tracheostomy.com/images/surgery/cricoid_cartilage.jpg

Reageren
Reageer op: appart bulte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.