- Anoniemmm24 juni 2018 om 19:19
even een korte uitleg :
ik ben 18 jaar , en heb een half jaar niet gewerkt en na school geweest door angststoornissen.
ik had vorige week maandag weer me eerste werkdag in een winkel , en ja toen had ik niet heel goed ontbeten etc. En ik kreeg ineens achter de kassa dat ik ging trillen , honger kreeg en duizelig was. Direct gemeld en k moest even wat eten en toen zakte het weer weg.
ik was best geschrokken natuurlijk , want heb echt nooit klachten en al eigenlijk helemaal niks wat op diabetes wijst want heb niet erge dorst en plas maar 3/4 keer per dag , verder ben ik ook niet extreem moe ofs.
maar ja gister weer gewerkt , en ik was al bang en aan het piekeren t weer te krijgen achter de kassa , en ja hoor zelfde tijd kreeg ik het weer , wel minder dan de eerste keer want dit was alleen maar beetje trillen .
Kan dit op diabetes wijzen ?
en zo niet , wat kan dit anders zijn ?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 19:23Dat hoeft niet meteen diabetes te zijn, maar omdat je niet goed had gegeten, kan je bloedsuikerspiegel wel even te laag zijn geweest
ReagerenAnoniemm24 juni 2018 om 19:27k heb trouwens de laatste week niet echt heel goed gegeten , was vaak weg bijvoorbeeld na de stad of dagjes weg , dus is veel patat ingegaan , kan dat ook invloed hebben ?
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 19:44Dat zou kunnen…
ReagerenCatootje25 juni 2018 om 16:07Zowel je angstklachten als de trillerigheid en duizeligheid kunnen te maken hebben met een schommelende bloedsuikerspiegel. Belangrijk is dan om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Losse koolhydraten als een koekje of fruit enz. geven pieken in je bloedsuikerspiegel. Fruit dus combineren met eiwit en vet. Ook stapels brood met dun beleg eten is dus ook minder aan te bevelen.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
Reageren