- Anoniem8 april 2014 om 09:54
Hey allemaal,
Sinds een paar dagen heb ik last van een pijnlijke rechterborst, de pijn straalt uit tot mijn oksel. Ben naar de dokter geweest en zij had gevoeld en ze zei dat ze wel kliertjes voelde enzo en dat het gewoon mastopathie is en dat er niets ernstigs is. Ik heb zelf ook gevoeld en ik voel precies ook wel een knobbeltje, ik ben erg ongerust nu toch. Ik ben 21 jaar en in mijn familie is weinig borstkanker voorgekomen, enkel mijn oma langs vaderskant had het. Moet ik nu de dokteres geloven of moet ik me zorgen maken?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 april 2014 om 17:27Gezien je leeftijd is het risico op borstkanker natuurlijk wel heel klein.
Reageren
Het knobbeltje dat je voelt kan dus heel goed een kliertje zijn. Als je er ongerust over blijft maken, ga dan terug naar je huisarts en vraag om een mammografie.Anoniem8 april 2014 om 18:13Kan dit ook hormonaal zijn dan? Want over een paar dagen krijg ik mijn regels, dus kan daar wel aan liggen? Als het langer dan 3 weken blijft aanhouden ga ik wel terug voor een mammografie denk ik. Alvast bedankt voor de reactie
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2014 om 19:12Het kunnen zeker premenstruele klachten zijn.Maar daar kom je dan snel genoeg achter als je menstruatie voorbij is.
Reageren