Zoeken Vraag het forum

Korsten tepels?? Com

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annnoooon

Hoihoi,
    Ik weet dat dit geen “vraag en gij zal het weten” forum is, maar ik kom de laatste tijd vaak bij de (huis)artsen (combinatie met gecompliceerde galblaasverwijdering/mislukking) en ik zie deze huisarts te vaak om mn borsten te laten zien.
    *Samenvatting over afgelopen jaar medisch :
    23 jaar
    Maart 2025 geopereerd aan een acute galblaasontsteking.
    Complicaties:
    -2 wkn post operstie doorgelopen met enorme pijn, maar bleef gezegd worden dat het erbij hoorde.
    -Na 2 wkn toch weer naar ziekenhuis en allerlei scannen gemaakt en bleek gallekkage in buik (bloed liet niets zien)
    – Drain in buik maar waarschijnlijk gehecht in een stukje blaas waardoor plassen enorm pijnlijk en moeilijk was.
    -Drain niet genoeg, ercp gedaan met stent zetting
    Zelfde Avond na ercp ontsteking waarden boven de 420 met koorts ect
    – bleek dat ze de verkeerde holte in gingen en oorzaak: alvleesklierontsteking > veroorzaakte wss een abces in mn buik en een tweede drain en antibioticatjes ect.
    – 3,5 wk later eindelijk uit t zieknhuis (wel met drains
    – 5 wk later drain druit
    – 2 mnd later, geen fut, eetlust of lust voor leven, 14 kg lichter en een zowat verstopte stent, verwijderd dmv ercp.
    Mu gaat het wel wat beter, wel nog last.

Nu Sinds ik het ziekenhuis uit ben (3/4mnd terug) na bijna een maand erin gelegen te hebben heb ik vaak last van “bultjes “ of hoe het ook genoemd wordt. Vooral op mijn ledenmaten.
    Van de HA had ik antibiotica en koelzalf gekregen voor mijn ledematen en ondanks het hielp, is er een soort kippenvel achter gebleven op mijn rechter voorarm.
    Ook zijn mijn tepels aan hrt schilferen of aan het korsten of hoe dan ook.. (en harig)
    nogmaals weet ik dat u alleen een mening deelt en u hierin niets kan doen, maar als u denkt.. poah, dat kan misschien allemaal een verband hebben met elkaar, zou ik uw mening erg waarderen zodat ik mijn ego aan de kant moet zetten om voor dit naar de dokter te gaan..
    Sorry voor dit enorm lange verhaal en sorry dat ik u hiermee lastig val of als dit dom is, ben gewoon benieuwd wat u denkt..

2 reacties
    Reageren
    Dezelfde als de schrijfster

Com hoort er niet bij, excuses.

Reageren
    Peter (huisarts)

Ik zeg: poah.. zou verband kunnen houden met elkaar in de zin dat er tijdens de ziekenhuisopname waarschijnlijk (per infuus en/of met tabletten?) antibiotica zijn gegeven. Dat kan niet alleen een verstoorde darmflora geven, maar ook een verstoorde huidflora. En dat kan weer schimmelinfecties of andere huidinfecties geven.
    Met de tijd zal dat wel weer herstellen, maar je zou een anti schimmelcreme (vrije verkoop) een kunnen proberen.

Reageren
Reageer op: Korsten tepels?? Com
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.