Zoeken Vraag het forum

Mammografie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goeiedag, ben nu op vakantie in buitenland. Ik ben er nog een maand hier. Sinds ik hier ben nu al een week heb ik wat hiervoor ook wel eens had pijn in mijn oksel onder mijn borst arm etc. Ik voel geen knobbel. Maar de pijn die ik heb en maakt mij een beetje zorgen. Ik had toen er een echo werd gemaakt gehoord dat en bij me linker borst dichte borstklierweefsel. En linker borst is ook wat meer te voelen dan rechter en altijd heb ik klachten aan de linker kant als ik heb is het dus de linker kant. En ik heb dus vorige jaar in mei een mammografie gehad ik vroeg me af moet ik me zorgen maken en kans dat er nu wat is ontstaan hoe groot die zal zijn. Ik zit te twijfelen of ik hier op valantie langs ziekenhuis zal gaan of niet. Het is een hele ramp hier naar zieke huis te gaan als je van buitenland bent gekomen. Wat zal u mijn adviseren dhr John?

12 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou je in elk geval adviseren het los te laten en van je vakantie te genieten.
    Want ieder jaar als je op vakantie bent, komt dit verhaal voorbij. (Dit is niet lullig bedoelt, maar puur een constatering!)
    Het lijkt er vooral op dat als jij in het buitenland bent en geen huisarts of ziekenhuis direct tot je beschikking hebt, je angststoornis er met je vandoor gaat.
    Als jij denkt dat toch naar het ziekenhuis gaan kan voorkomen dat je de rest van je vakantie hier mee bezig blijft, zou je dat kunnen doen.
    Maar medisch gezien zou je ook gewoon kunnen wachten tot je weer thuis bent.
    Grote kans dat je klachten dan weer over zijn, omdat je weet dat dan weer naar je huisarts kunt.

Reageren
    John (moderator)

Ben het helemaal met @ Suus eens

Reageren
    Anoniem

Ieder jaar dat ik op vakantie ben?
    Ik ga nu al 2 jaar niet op vakantie? En de pijn die ik beschreef is echt wat nu sinds ik hier ben aanhoud. Het kan van alles nog wat zijn maar enige waar ik me zorgen om maak is of het vanuit me borsten kan komen. En anders ga ik me niet druk maken om een onschuldige pijn.

Reageren
    Anoniem

Hoi daar ben ik weer met een update.
    Ik ben vandaag toch langs de ziekenhuis geweest en de klachten uitgelegd. Dokter heeft me verwezen voor een echo van mijn oksel. Nou de echo is gemaakt en de uitslag krijg je ook meteen mee. Met de uitslag ben ik weer naar de dokter gegaan en bleek dat ik een lymfeklier heb van 1,5 cm. De dokter zei dat het altijd rond de 1 cm normaal is en daar boven een reden heeft. En pas als het boven de 2 cm is dan kan er een sprake zijn van een kwaardaardigs dus kanker. Ik heb een antibiotica gekregen die ik 10 dagen moet innemen. En dan terug gaan . Volgens de dokter is de kans klein dat hij groter word. Tuurlijk moeten we kunnen vetrouwen maar toch wil ik ook jullie mening hierover hoe ver jullie hier verstand van hebben. Moet ik me zorgen maken voor nu en of voor later? Het gaat hier heel snel je hebt niet de alle tijd om vragen te stellen. Zou u dhr Jhon mij aub hierover wat meer kunnen informeren. Ik las ook op internet dat 1.5 een grote is van de normale lymfeklier en dat er sprake van kan zijn kanker. Ik maak me nu zo druk ben zo van geschrokken.

Reageren
    Suus

Vertrouw op wat de dokter heeft gezegd, die heeft er absoluut meer verstand/kennis van dan “wij”.
    Is er na de antibiotica kuur geen verbetering, koppel dat dan terug naar de dokter.
    Dan kan die bepalen of er verder naar gekeken zou moeten worden.
    En ga vooral niet zelf op internet zoeken, daarmee creëer je alleen maar onrust!

Reageren
    Anoniem

Maar het klopt dus wel zo ver jullie het weten. Dus nu is er geen sprake van kanker en voor de toekomst kan het wel naar kanker veranderen. Sorry ik ben heel bezorgd nu voelde ik me niet goed heb even gekeken en heb koorts 39.1
    Kunnen jullie me aub hierbij meer informeren

Reageren
    Suus

Het klinkt eerder of je ontsteking hebt, omdat je er ook koorts bij hebt.
    Geef de antibiotica een kans om te gaan werken en maak je niet gek zolang daar geen reden voor is.

Reageren
    Anoniem

Sorry dat ik zeg ik heb diarree maagpijn buikpijn misselijk en koorts, kan het hierdoor ook de lymfeklier vergroten zijn?

Reageren
    Suus

Dat kan ook een griep of voedselvergiftiging zijn.
    Heb je dit sinds je met de antibiotica gestart bent?
    Want dan zou ik even contact met de arts/de kliniek opnemen

Reageren
    Anoniem

Diarree heb ik sinds gisteren maar koorts heb ik wel na dat ik antibiotica heb ingenomen.
    Dus kan het zijn dat de lymfeklier van oksel door de klachten zoals koorts diarree buikpijn misselijk komen dat ze groter zijn geworden. Want de dokter zei wel door een infectie ontsteking kunnen ze ook vergroten.

Reageren
    Suus

Dat klopt helemaal!

Reageren
    Anoniem

Heel erg bedankt voor je uitleg en info. Misschien ook een mening van dhr. Jhon

Reageren
Reageer op: Mammografie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.