- Anoniempje21 december 2023 om 14:28
Goedemiddag,
Ik ben een jonge vrouw van 20 jaar jong en heb onlangs een schijfje in mijn linkerborst ontdekt. Het voelt net als een heuvel wanneer ik erover heen ga, maar wanneer ik draaiende bewegingen maak is het een stuk minder voelbaar. Het schijfje is ongeveer 1,5 cm lang en breed, hij is vrij zacht (dus niet zo hard als een knikker) en ik kan hem wegduwen. Ook zit hij diep in de borst (ik moet dus hard drukken om hem te voelen.) Nu zit ik in de menstruatie, en is mij opgevallen dat hij gisteren iets groter was (dag 1 vd menstruatie). Vanmiddag was hij weer een stuk kleiner. Mijn borsten doen op het moment geen zeer, maar wel 3 dagen rondom mijn eisprong. Een klein stukje verderop zit er een nog kleiner schijfje en deze voelt exact hetzelfde als de ”grotere” schijf. Ook is deze borst een stuk hobbeliger dan mijn rechterborst? Verder is er niks geks te zien aan mijn borst en voel ik ook niks geks.
Omdat ik nu ongesteld ben en pas na de feestdagen terecht zou kunnen bij de huisarts zoek ik hier maar geruststelling.. Is de kans op mastopathie groot in dit geval?
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 december 2023 om 18:11Het kan een kliertje zijn dat onder invloed van de hormonen wat opzet
ReagerenAnoniempje21 december 2023 om 18:49Jaa zoiets had ik al gedacht, dankjewel! Kan dat zegmaar de hele maand spelen? (Ik slik wel medicijnen tegen epilepsie, geen idee of dit ook een rol kan spelen hierin?) of is het gewoon over het algemeen dan een ‘aanwezige klier?’ Die opspeelt bij de menstruatie?
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2023 om 18:51Vanaf de eisprong tot na de menstruatie kan dat… of de medicijnen hier nog invloed op hebben kan ik zo helaas niet zeggen
ReagerenAnoniempje21 december 2023 om 19:01Ooh zo, dan neem ik aan dat ik dit niet als ‘iets ernstigs’ kan bevatten. Dankjewel!
Reageren