- Jarne4 januari 2018 om 10:31
Hallo
Ik ben een man (19 jaar oud), en een aantal dagen geleden had ik vrij veel steken in en rond mijn borstkas. Deze zijn gelukkig zo goed als weg maar nu heb ik sinds eergisteren pijnlijke tepels, er is geen verdikking te zien, er zijn geen knobbeltjes te voelen, de tepels doen enkel pijn als ik er aan kom. Ik ben iemand die me van nature al heel snel zorgen maakt maar ik wil niet zomaar voor alles naar de dokter gaan, ik heb al een hypochonder verleden.
Alvast bedankt
Jarne
8 reactiesReagerenJarne4 januari 2018 om 10:34Nog even ter aanvullig, ik heb geen overgewicht, ik ben 1m82 en 56kg.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2018 om 10:49Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. het kan een irritatie zijn. Vaak veroorzaakt door schurende kleding..
Je hebt er wel niet naar gevraagd maar: Je hebt wel behoorlijk ondergewicht. minimaal 6 kg…daar zou je toch iets aan moeten doen.
ReagerenJarne4 januari 2018 om 11:28Dankuwel voor het antwoord. Ik ben echter eergisteren al naar de dokter geweest voor de pijn in mijn borstkas. Hij duwde overal en vroeg of het pijn deed, toen merkte ik nog niets.
Ik probeer ook mijn gewicht omhoog te krijgen, ik ben al 4kg aangekomen op 2 maanden.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2018 om 11:30Dan ben je in ieder geval alvast goed bezig!!
Zo’n irritatie kan heel snel ontstaan. Doe er wat crème op. Uierzalf bijvoorbeeld
ReagerenJarne4 januari 2018 om 11:35Bedankt! Ik hoop dat ik nu een beetje meer gerustgesteld word door jouw advies.
Nog een heel gelukkig nieuwjaar!
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2018 om 11:38Goed zo…
Reageren
Ook voor jou nog de beste wensenCatootje7 januari 2018 om 09:16Steken in je borst kunnen te maken hebben met stress. Veel mensen hebben ook tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, wat stressgevoeliger kan maken. Dunne mensen zijn vaak wat zenuwentypjes dus het zenuwstelsel voeden met de juiste stoffen kan schelen, zoals magnesium. Irritatie van je tepels kan met je hele gezondheidstoestand te maken hebben. Misschien ook je hele hormoonhuishouding niet helemaal in balans.
ReagerenCatootje7 januari 2018 om 09:18Ik zou denken aan stofjes als magnesium en vitamine B, naast volwaardige voeding natuurlijk. Een teveel aan snelle suikers kan ontregelend werken.
Reageren