- Cheffie29 januari 2013 om 07:49
Hallo
Mijn vriendin heeft nu al 2x iets raars in de wc gevonden ieys wat leek opeen bloedstolsel met iets grijs er in nu hebben we een beetje rond gekeken op internet en denkt ze dat et een miskraam is kan iemand ons mischien meer info geven
Ze is bang dat ze geen kinderen kan krijgen
Mvg cheffie5 reactiesReagerendokterK29 januari 2013 om 15:24Ik heb een keer gezien dat het een stuk van de baarmoederwand was, kan er soms een beetje grotesk uitzien met belletjes erin, etc. Kan ook een miskraam zijn, kan ze zwanger zijn geweest dan?
Reagerenanoniempie30 januari 2013 om 20:15Ik heb een miskraam gehad met 8 weken, en had het verloren op de wc. Wist niet dat ik zwanger was. Dokter adviseerde me een zwangerschapstest alsnog te doen, als het een miskraam was test je waarschijnlijk positief doordat je hcg waardes nog hoog zullen zijn. Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts die me naar het ziekenhuis heeft gestuurd voor een echo voor de zekerheid. Miskraam zegt niets over vruchtbaarheid, en komt ongeveer bij 1 op de 8 vrouwen voor. Wat er ook uitkomt sterkte
ReagerenCheffie31 januari 2013 om 19:52Me vriendin heeft wel eens een stukje baarmoed in haar slip gehad. Maar de laarste keer was het zo groot als een 2euro munt en zaten duidelijk 3 donker rode sprietjes aan. Het leek wel op adertjes ook zat er een wit vliesje om het raare ding heen. De eerste keer was het niet zo heel groot. Van te voren hadden we een zwangerschapstest gedaan. Het raare van die test was dat er 2 spreepjes op stonden maar het streepje van dat ze zwanger zou zijn was niet helemaal gekleurd. Daarna hadden we nog een test gedaan en die was negatief dus dat vonden we ook erg raar.
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2013 om 20:31Beste Cheffie.
In bovenstaande reacties lees ik over stukjes baarmoederwand die men denkt gezien te hebben. Dit lijkt met wel heel sterk. Het zal hier gaan om baarmoederslijmvlies. Dat maakt nogal een verschil. Als je nl.een stukje baarmoederwand verliest impliceert dat dat je baarmoeder geperforeerd zou zijn. Ofwel er zou een gaatje in de baarmoeder zijn.Even over het baarmoederslijmvlies:
Het baarmoederslijmvlies is de bedekkende laag van de binnenzijde van de baarmoeder.Het baarmoederslijmvlies reageert sterk op de twee vrouwelijke hormonen: oestrogeen en progesteron. Onder invloed van oestrogeen wordt het dikker, onder invloed van progesteron ontstaan er meer slijmkliertjes in (secretiefase). Dit is de fase waarin innesteling van een bevruchte eicel kan plaatsvinden. Gebeurt dit niet, dan valt daarna de progesteronconcentratie terug en dan kan het nu dikke en uitgerijpte endometrium niet meer intact blijven en treedt een menstruatie op. Bij de mens gebeurt dat één maal per menstruatiecyclus van ongeveer 25-35 dagen Het baarmoederslijmvlies bestaat uit 2 lagen:
basale laag (lamina basalis): deze is altijd aanwezig.
functionele laag (lamina functionalis): deze wordt afgestoten bij de menstruatie, en groeit weer aan vanuit de basale laag.
Endometriumweefsel zal na een geslaagde innesteling van een bevruchte eicel samen met cellen afkomstig van de vrucht de placenta vormen.Er kunnen tijdens de menstruatiecyclus tussentijdse bloedingen onstaan en het is mogelijk dat dit er uit ziet als een klonterig bloedstolsel.
Bij een vermoedelijke zwangerschap zou in ieder geval de menstruatie 1 x moeten zijn uitgebleven.
Ik weet natuurlijk niet of dat zo is.
Je vriendin zou natuurlijk om zekerheid te verkrijgen naar een gyneacoloog kunnen gaan.Indien het idd een miskraam zou zijn geweest is het in ieder raadzaam een gyneacoloog op te zoeken die kan vaststellen of er in de baarmoeder geen zwangerschapweefsels zijn achtergebleven.
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2013 om 20:33PS
Het hebben van een miskraam wil nieet zeggen dat je egeen kinderen meer zou kunnen krijgen
Reageren