Zoeken Vraag het forum

Koortsblaar herpes of kloof?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gerda

Dag allemaal,
    Ik kolf fulltime ruim 7 maanden. Nu kreeg ik 3 dagen geleden een soorr ik denk kloof op me tepel. Zie foto. Nu ben ik doodsbang dat het bijvoorbeeld een herpes infectie is? Angst gekomen na de geboorte. Komt wel bruin geel korstje op maar door kolven gaat dat pok niet snel. Zijn hier kolvende moeders die dit herkennen? Denk dat het velletje gewoon okm een tepelkloof is hoor maar angst is en blijft aanwezig. Ervaringen hier? Kan namelijk geen vergelijkingen vinden.

5 reacties
    Reageren
    Gerda

Ter aanvulling. Sorry voor spelfouten. Heb dyslectie.😞

Reageren
    John (moderator)

Dat kan een gevolg van het kolven zijn. Ga ermee naar de huisarts en stop met kolven

Reageren
    Gerda

Bedankt voor uw antwoord,

Mag ik vragen waarom ik met kolven moet stoppen? Geen gek virus dus lijkt het u? Gewoon benieuwd. Nogmaals dank voor mee denken☺️

Reageren
    John (moderator)

Stoppen om je tepel er even niet tegen kan. Bovendien is het zo, dat wanneer er een wondje aan een tepel is er dan ook bacteriën kunnen zijn die zo in de melk komen

Reageren
    Miep

Hey, heb he al tepelzalf geprobeerd? Hele vette zalf. Er op doen voor en na het kolven. Ik heb 1,5 jaar gekolft.
    Ik zou niet neteen stoppen met kolven. Je kan een lactatiekundige om hulp vragen. Succes.

Reageren
Reageer op: Koortsblaar herpes of kloof?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.