Zoeken Vraag het forum

IUI behandeling met veel vraagtekens?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hermana

Rond 10 februari heb ik een iui behandeling ondergaan. Alles is prima geweest na beetje irritatie bij het in brengen. Ongeveer 15 dagen er na kreeg ik soort van ongesteldheid, het voelde ieder geval niet net als een normale ongesteldheid die ik normaal herken. Beetje last gehad van buikkrampen. Daarnaast alleen gevoelige borsten en tepels gehad. Voor de rest vloeide het en beetje bloed, het was eerst rood bloed en achteraf bruin. Het vloeide niet veel zoals een ongesteldheid. Dan maar naar de winkel gegaan en twee testen gedaan een goedkope en een van clearblue. Beiden testen waren positief. Volgens de testen zou ik maar moeten denken dat ik zwanger ben. Vandaag 14 maart ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor een inwendige echo. Tot mijn verbazing kreeg ik van de arts te horen, dat hij niets kan vinden. Er is geen vruchtzakje aanwezig en helemaal niets te zien of te vinden op de echo. Ook het bloed was voor de arts niet te verklaren waar die vandaan komt. Bloed test gedaan, uitslag krijg ik helaas morgen. Maar de tijd naar morgen lijkt wel 10 jaar te duren. Dan maar snel na me afspraak van vandaag een goedkope test gehaald bij de action en opnieuw de test gedaan, wat blijkt ook weer positief.

De oude test van Action heb ik er even bij gepakt om de strepen te vergelijken. wat blijkt de test van vandaag is qua streep nog donkerder en duidelijker, dan zou ik denken ook dat de hormonen alleen zijn toegenomen. Na de 15 dagen van de behandeling had ik bloed, tussen tijd is deze gestopt. Ondertussen wel sex gehad en daar op die avond kreeg ik weer last van bloed.

Ik zit nu in een doolhof wat ik niet begrijpen kan. Arts gaf aan dat het misschien gewoon een miskraam is. Maar waarom blijven de testen dan positief aangeven?

En waar is de bloedtest voor en wat kan daaruit komen?

Ben ik nou zwanger of kan ik vanuit gaan dat dit toch niets meer zal worden? 10 februari is mijn iui behandeling geweest. Wellicht iemand dan ook de berekening uit zijn hoofd of uit ervaring kent? Zelf stuitte ik nu officieel op zes weken.

Zijn er mensen met de zelfde ervaring?

Wie kan me voor deze avond nog wat informatie verschaffen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Even in het algemeen: alleen wat de eerste 10 minuten op een zwangerschatstest ziet is geldig. Alles wat later verschijnt zegt dus helemaal niets. Als op 10 februari de IUI was, kun je natuurlijk nooit 6 weken zwanger zijn. Als het een miskraam zou zijn geweest kun je daarna nog enkele weken een positieve zwangerschapstest hebben,omdat het HCG hormoon nog aanwezig is en langzaam daalt.
    Een dhz zwangerschapstest reageert op de aanwezigheid van het HCG hormoon. Met een bloedtest kan de hoeveelheid aanwezig hormoon worden geteld. dat is dus veel nauwkeuriger dan een dhz test.
    Of je nou wel zwanger bent of niet kan ik ook niet zeggen. Je zult nog even tot morgen moeten wachten. Maar je moet er wel rekening mee houden da de behandeling dus mislukt is…

Reageren
    Hermana

Tandor. Dank voor uw snelle reactie. Volgens de arts zou ik dus nu normaal zes weken in verwachting moeten zijn. Zelf heb ik oude en nieuwe test vergeleken. De nieuwe test is qua kleur dus toegenomen wat ik dan zie dat de hormoon zich alleen heeft toegenomen. Ook heb ik veel gegoogle en zag dat veel mensen vroegtijdig een echo laten doen en dat zei dan ook helemaal niets vinden. Maar achteraf toch iets vinden in een latere stadium. Zelfs de arts had officieel geen duidelijke conclusie kunnen trekken. Maar stel dat de hgc hormoon toch sterk is toegenomen, kan dan sprake zijn van een zwangerschap?

Reageren
    John (moderator)

Ik begrijp de 6 weken niet zo goed. Als de IUI op 10 februari was, kun je geen 6 weken zwanger zijn volgens mij.

Het is mogelijk, dat zo vroeg in de zwangerschap bij de echo nog geen blaasje te zien is Dat komt wel eens vaker voor.

Je kunt geen oude en nieuwe testen met elkaar vergelijken. Alleen wat er in de eerste 10 minuten op een test te zien, is bepalend. Alles wat je daarna ziet is niet geldig. Je kunt daar niks aan ontlenen…

Reageren
Reageer op: IUI behandeling met veel vraagtekens?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.