Hallo,
Ben bijna 40 jaar en heb (vrijwel) altijd Microgynon 30 geslikt tot dit nieuwe jaar en voor de verzekering overgegaan op Stediril 30. Vervolgens veel last van hevige hoofdpijnen en rugpijn. (beetje de symptomen die ik als tiener had voordat ik aan de pil ging) Vraag nu bij verzekering neergelegd voor teruggaan naar Microgynon 30. Volgens de apotheker zijn de hoofdbestanddelen hetzelfde van beide pillen maar de bijstoffen niet. Wellicht kunnen mensen hier dan gevoeliger op reageren. Vreemd overigens dat de verzekering over is gegaan op deze 'goedkopere' pil want volgens de apotheker is dat helemaal niet zo: M30 = 5,95 Euro voor 3 maanden en S30 slechts 5,94 Euro. Voor die ene cent verschil heb je dus wel een prettiger leven!
Ik slik de pil stediril 30 al vanaf mijn 15e en ben nu 22, ik last vand hoofdpijn klachten, de huisarts zegt dat het spanninghoofdpijn is, maar de laatste tijd word ik er ook misselijk bij en ben snel emotioneel. Een vriending vertelde dat ik dan microhynon 30 moet proberen, omdat zij iemand kent die de zelfde klachten heeft en nu die pil slikt en die klachten niet meer heeft.
De komende week, ga ik haar pil proberen en kijken wat eruit komt.
Hee allemaal ik ben nu 18 jaar en slik al 4 jaar stediril 30 hier voor heb ik een zeer lichte pil gehad en was door die pil 2 maanden achter elkaar ongesteld wat natuurlijk niet zo prettig is! Nu ik deze pil slik heb ik nergens last van! Heb alleen last van menstuatiepijn! Zoals pijnlijke borsten last van de rug en soms buikkrampen! Ik denk dat elk lichaam er anders op reageerd. Ik heb bij de huisarts na gevraagd of deze pil betrouwbaar is! En na 4 jaar de pil sliken en een paar keer vergeten in te nemen nog geen een keer zwanger geweest! Als mensen deze pil nog sliken raad ik aan om 1x de stopweek over te slaan dus dat je 2 strippen achter elkaar slikt! Heb zo'n gevoel dat dan deze pil meer betrouwbaar is.
Groetjes
Hallo dames,
Ik slik deze pil al 3 weken en heb gemerkt dat ik extreem last heb van stemmingswisselingen, daarnaast voel ik me depri en huil bijna elke dag ben ook heel erg prikkelig, kan slecht tegen kritiek. Ook voel ik me moe en heb ik last van obstipatie
Ik herken mezelf niet meer ben helemaal in de war ..
En ga morgen gauw een afspraak bij de dokter maken wil direct stoppen met deze rotpil!!! Nooit meer stediril 30
Kan me heel erg inleven vanwege de reacties
Ik ben ook ooit begonnen met microgynon. In de loop der jaren elke keer overgezet op een goedkoper imitaat. Uiteindelijk ook op Stediril gezet. Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt voordat ik tot de conclusie kwam dat ik daardoor juist zoveel klachten had. Het bleken er uiteindelijk nog meer te zijn dan ik door had. Maar het belangrijkste, ik kreeg bij doorslikken last van nachtelijke buikkrampen, zeg maar hevige menstruatiepijn zonder menstruatie. Dat gebeurde altijd al gelijk tijdens de 2e strip. Achteraf was het ook de reden van mijn frequente hoofdpijn en ik viel ook een paar kilo af toen ik weer terug op microgynon was. Blijkbaar duurde het echter nog wel ongeveer een jaar voor alle troep van de stediril weer uit mn lichaam was verdwenen, gezien ik in die tijd nog steeds minder wordende krampen heb gehad. Maar nu weer klachtenvrij. Ik wil nooit weer op merkloze troep gezet worden!
Kleine veranderingen merk je niet op. Maar uiteindelijk werden mijn menstruatieklachten steeds erger met elke pilwissel. Nu met microgynon is de rust wedergekeerd.
Laat je nooit vertellen dat het een medicijn alleen in een ander doosje zit en gewoon hetzelfde is! De werkzame stoffen mogen hetzelfde zijn, maar de verschillende hulpstoffen bepalen hoe je op zo'n middel reageerd.
Ik vind stediril 30 fantastisch!! Ben er al 14 jaar aan en heb geen bloedarmoede meer. Ben niet meer heftig ongesteld en heb ook geen hoge bloeddruk. Ben nog nooit zwanger geraakt in die 14 jaar, dus ik zeg top! Zou niet meer zonder willen!
@Soria
Dat verhaal klinkt heel bekend. Het is al erg genoeg dat het zo lang duurt voordat je voor jezelf de klachten aan de pil toeschrijft, maar dat artsen die optie niet eens in overweging willen nemen terwijl de pil in het algemeen er om bekend staat vage klachten te veroorzaken.. Iedereen is anders en zal dus anders op de vele soorten reageren. Maar de buikkrampen tussendoor had ik dus ook, al traden die alleen op wanneer ik doorslikte. Achteraf blijkt dan ook dat het bij mij hoofdpijn veroorzaakte en ik hield waarschijnlijk vocht vast.
Beste allemaal,
Heb deze pil geslikt van mijn 15e tot 25e (ben nu 45). Daarna heb ik een spiraaltje laten plaatsen (zonder hormonen!!!).
Toen ik stopte met de pil wist ik niet wat me overkwam. Ik voelde weer iets (zowel verdriet als plezier). Echt een verademing. Ik kon weer helder denken; door de pil was ik afgestompt.
Ik zou geen hormonen meer in mijn lijf stoppen zolang er nog andere opties zijn als een condoom of het gewone spiraaltje.
Volgens mij is het belangrijk dat je lijf zelf de hormoonhuishouding voert zonder toevoegingen --> ook voor later als je in de overgang komt. Als oplossing voor zware menstruaties vind ik het zelf wel een heel heftig middel.
http://www.kitremarkable.xyz/clothing-c-1_2/metalopituy-womens-pencil-dress-blue-p-17313.html
http://www.zonemodish.xyz/pants-c-1_2_99/counterparts-plus-solid-pull-on-elastic-pants-p-14598.html
http://www.bestunique.top/shirts-c-14_16_17/adult-travis-barker-blink-182-tees-p-17881.html
http://www.placefair.top/handbags-wallets-c-1_21/le-donne-leather-ipad-mini-xbody-bag-p-11488.html
http://www.kicksbeautiful.xyz/pants-c-1_2_22/alfani-womens-wide-leg-elastic-waist-pants-p-14544.html
Ik ben een meisje van nu 21, Ik heb stediril 30 sinds mijn 13e geslikt. Op mijn 11 had ik mijn eerste menstruatie al. Pas geleden had ik een doorbraakbloeding, die heb ik wel vaker niks om me zorgen over te maken dus. Besloten een stopweek te houden en daarna weer verder te gaan. Echter ben ik nu ondanks dat ik de pil alweer 4 dagen heb geslikt alsnog ongesteld ik bloed dus door de pil heen. Ik heb dit nog nooit gehad dus ik heb om een zwaardere gevraagd. Huisarts adviseerde mij om hem door te slikken met mijn werk als Strandwacht en met de vervelende menstruatieklachten die ik heb. Voordat ik de pil slikte lag ik namelijk alle 6 dagen van mijn ongesteld zijn op bed. Als ik geluk had waren dat er 3. Ik was dan misselijk, enorme buikpijn, hoofdpijn en rugklachten.
Ik ga dus binnenkort naar de neo stediril, heeft iemand daar ervaringen mee? Liefste had ik een spiraal of de prikpil gehad maar dat mag niet van mijn moeder aangezien ik een kinderwens heb. Ik ben eerlijk gezegd al blij dat ze ja heeft gezegd tegen een zwaardere pil toen ik de situatie uitlegde. Ik weeg 55 kilo en ben 1.58 dus gewichtstoename heb ik niet gemerkt bij de pil, misschien omdat ik fysiek best zwaar werk doe en elke dag naar school heen en terug fiets, in totaal is de fietstocht 2 uur. Werk is van half 8 's Morgens tot 7 savonds.