- Anoniem19 oktober 2016 om 07:32
Hallo,
Mijn vrindin en ik hadden laatst een gezelige avond. En in een bepaalde bui ben ik 1 keer bij haar binnen geweest zonder condoom. Toen gestopt en condoom om gedaan. Ze gebruikt wel de pil. Maar nu heeft ze last van heftige doorbraak bloedingen en maken we ons zorgen dat ze zwanger is. Kan iemand ons advies hier over geven?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 09:05Als ze een heftige doorbraakbloeding heeft is ze vast en zeker niet zwanger, maar heeft ze dus een doorbraakbloeding. Slikt ze de pil door zonder stopweek?
Reageren
Hoe lang gebruikt ze de pil al? Hoe oud is ze? Heeft ze pillen vergeten of te laat ingenomen?Anoniem19 oktober 2016 om 09:49Bedankt voor je reactie. Ze is 17 en gebruikt de pil dus al een tijdje dit doet ze zonder stop week. Ze is de pil niet vergeten of heeft ze hem te laat ingenomen
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 10:47Als ze de pil doorslikt is zo’n doorbraakbloeding toch niet zo vreemd.
Reageren
Het beste zou zijn als ze nu meteen een stopweek inlast. De stopweek mag niet langer duren dan 7 pilvrije dagen. Na deze stopweek dan gewoon weer met een nieuwe strip beginnen.
Het inlassen van een stopweek heeft verder geen invloed op de bescherming door de pil.