- Anoniem24 juli 2016 om 10:28
Hallo,
Ik vermoed dat ik last heb van een blaasontsteking. Ik heb dit nog nooit gehad, maar ga hiervoor morgen naar de dokter. Nu las ik op internet dat best veel vrouwen eens in hun leven dit een keer kunnen krijgen, maar ook dat het een zwangerschapskwaal is. Niet dat ik denk dat ik zwanger ben, maar ik vroeg me wel af in welk stadium van een zwangerschap zo’n blaasontsteking het meest voorkomt? Is dat al in het begin of meer naar het einde toe?
17 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 juli 2016 om 11:33In de meeste gevallen heeft het met zwangerschap toch niets te maken.
Reageren
Maar het tijdens de hele duur van de zwangerschap optreden. De meeste gevallen na de eerste 3 maandenAnoniem26 juli 2016 om 13:07Hoi hoi,
Ik zit met 2 prangende vragen die aansluiten bij wat de eerste persoon onder deze topic heeft gevraagd. Ik wil graag een zwangerschapstest doen, maar ik heb momenteel last van een blaasontsteking.
1. Kan de blaasontsteking effect hebben op een zwangerschapstest?
2. Kan de antibiotica die ik slik effect hebben op de zwangerschapstest?Alvast bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
26 juli 2016 om 13:13Hebben beiden geen onvloed op en zwangerschapstest
ReagerenAnoniem31 juli 2016 om 11:39Ik heb een vraag en ik geloof dat ik op deze site wel een antwoord kan krijgen.
Ik heb een blaasontsteking en slik nu een antibiotica kuur nitrofurantoine voor 1 week (4x per dag). Daarnaast slik ik ook de pil (bijna 7 maanden) waarbij ik iedere keer een stopweek houd.Nu was ik van plan de pil een keer door te slikken in verband met vakantie. Maar ik ben van mijn strip nu op 16 van de 21 pillen (dus begin 3e week) en ik kreeg net in eens wat bruine afscheiding met beetje (rood) bloed erbij. Daar schrok ik van, want ik moet nog niet ongesteld worden. Ik heb verder geen onveilige seks gehad, maar ben wel benieuwd waar dit ineens vandaan kan komen. Kan dit met mijn antibiotica kuur te maken hebben? Ik heb de dokter ook al een keer navraag gedaan of ik een andere pil moest, omdat ik last bleef houden van buikklachten, maar dat bleek een andere oorzaak te hebben.
Ik hoop dat iemand een antwoord weet en mij gerust kan stellen.
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2016 om 11:45Het kan een tussentijdse bloeding zijn. Spotting. Dat komt wel eens voor bij het gebruik van de pil. Je kunt 2 dingen doen:
gewoon doorgaan met de pil en zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Er is dan wel kans op een doorbraakbloeding gedurende de volgende strip.
je kunt ook nu meteen een stopweek starten. Je krijgt dan je onttrekkingsbloeding. I.v.m. de vakantie zou je dan de stopweek met 2 dagen kunnen inkorten. Maar dat hangt natuurlijk af van wanneer je op vakantie gaat.
ReagerenAnoniem31 juli 2016 om 12:29Oke dank je wel voor je snelle antwoord. Ik dacht dat spotting alleen de eerste paar maanden van het gebruik van de pil kon voor komen? Ik ga 9 augustus op vakantie dus over iets meer dan een week. Ik twijfel even wat nu het handigste is. Ik denk dat ik dan toch de pil doorslik.
Zijn er nog andere mogelijkheden waardoor zoiets kan ontstaan?
Kan het door een antibiotica ontstaan? Ik weet niet in hoeverre nitrofurantoine een wisselwerking heeft met de pil?Is het niet iets wat ik aan de dokter moet voorleggen?
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2016 om 13:09Nee hoor. Spotting kan altijd voor komen. De antibiotica heeft geen invloed op de pil Ik zie geen reden om daar mee naar de dokter te gaan. Maar als je er ongerust over bent en blijft kun je dat natuurlijk wel doen.
Wat je met de pil doet, moet je natuurlijk zelf beslissen. Neem wel spulletjes mee voor het geval je dus een doorbraakbloeding gaat krijgen tijdens vakantie.
ReagerenAnoniem2 augustus 2016 om 09:28Ik heb na overleg gister met de assistente van de dokter ervoor gekozen om toch een stopweek in te lassen. Daarom heb ik gisteravond de pil niet meer ingenomen. Ik heb uiteindelijk dus 17 pillen van de 21 wel geslikt. Nu heb ik een vervroegde stopweek.
Ik slik tijdens mijn stopweek 6 dagen de pil niet en dan de 7e dag weer wel, zodat ik zeker weet dat ik dan veilig ben. Maar ik wilde weten of ik de eerste week van de nieuwe strip nog extra maatregelen moet treffen qua voorbehoedmiddelen?
En aangezien ik heel licht wat doorbraakbloedingen/spotting had, kan ik de ongestelheid dan eerder verwachten of kan dat net zo goed op bijvoorbeeld de derde dag pas komen?
ReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2016 om 09:40Dat je de stopweek eerder hebt, dat verder niets aan de werking of de betrouwbaarheid van de pil. Je bent en blijft gewoon beschermd.
Reageren
Wanneer je menstruatie komt kan ik helaas ook net zeggen. Dat zul je even moeten afwachtenAnoniem4 augustus 2016 om 15:59Ik ben inmiddels ongesteld geworden, maar er komt niet heel veel uit en het is vooral bruin bloed. Ik had juist met die spotting verwacht dat het aardig wat zou zijn. Is hier misschien een verklaring voor en kan het kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2016 om 17:20Dat is op zich niet zo heel vreemd, omdat je toch al een doorbraakbloeding hebt gehad. Gewoon even rustig afwachten. Het is niets om je zorgen over te maken.
ReagerenAnoniem5 augustus 2016 om 12:07Het lijkt er op dat het nu allemaal alweer over is. In z’n totaliteit heb ik echt heel weinig gehad tijdens m’n ongesteldheid. Alleen de woensdag had ik ietsje meer. Ik ben het niet gewend en vind het wel apart. Die doorbraakbloeding was ook meer spotting. Kan dat voorkomen dat je heel weinig bloed verliest tijdens je ongesteldheid? Zo als ik het nu heb gehad, was voor mij de eerste keer.
ReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2016 om 15:57Zoals ik al schreef:
Reageren
Dat is op zich niet zo heel vreemd, omdat je toch al een doorbraakbloeding hebt gehad.Anoniem19 augustus 2016 om 14:39Ik wil graag weten of de antibiotica kuur nitrofurantoine invloed heeft op de pil.
Reageren
Ben ik veilig als ik beide slik? Ik had een blaasontsteking en moest die kuur slikken.
Heb de pil gewoon geslikt, maar ook seks gehad zonder condoom. Die seks was overigens wel nadat ik klaar was met de kuur van de antibiotica. Maar dacht dat het misschien nog door kon werken?



