- Anoniem3 juli 2016 om 23:08
Ik ben nu bezig aan mijn derde pil strip en heb nog een week te gaan. Ik zou dus eigenlijk volgende week ongesteld moeten worden, maar dat komt me niet heel goed uit. Nu wil ik hem eigenlijk nog een keer doorslikken maar ik weet nu al dat het dan ook niet goed uit komt. Is het erg om 5 strippen te slikken? Dat is wel 15 weken.
Of zou ik een week eerder met de pil kunnen stoppen? Dat ik nu stop terwijl er nog een week op mijn strip staat. Dan wordt ik na 8 weken ongesteld ipv 9.
Liefst slik ik hem nog weer nog 2x door maar is dat niet schadelijk om hem 15 weken te slikken?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juli 2016 om 23:17Je zou ze kunnen doorslikken, maar dat is geen garantie dat je niet toch een doorbraakbloeding gaat krijgen. Je zou beter nu inderdaad een stopweek kunnen starten en ze daarna met een nieuwe strip ter starten en dan weer door te slikken.
ReagerenAnoniem3 juli 2016 om 23:21En bij een doorbraak bloeding moet ik dan stoppen met de pil en na 7 dagen weer beginnen? En is ie dan ook nog betrouwbaar?
Plus het is dus niet erg om halverwege de strip te stoppen?
ReagerenAnoniem3 juli 2016 om 23:29Ik kan dus zeg maar ook een week doorslikken ipv de hele strip?
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2016 om 09:41Als de pil doorslikt, kun je op ieder moment een stopweek inlassen. Dat heeft geen invloed op de werking van de pil. Als je besluit om toch door te slikken, kun je dan inderdaad een stopweek inlassen als je een doorbraakbloeding krijgt. Ook dat heeft geen invloed op de werking van de pil.
Reageren