Zoeken Vraag het forum

Implanon, na 4 maanden al 3+ weken ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sophie

Hoi ik heb nou een half jaar mijn inplanon en nu ben ik twee weken geleden ineens weer ongesteld geworden. Hiervoor ben ik
    4 maanden niet ongesteld geweest. Moet ik hiervoor de huisarts bellen of kan ik de pil erbij nemen en het aankijken?

John (moderator)

Zomaar de pil erbij nemen zou ik maar niet doen. Kan best eenmalig zijn. Gewoon maar eens even afwachten.

Reageren
    Suus

Ik heb het net na me geboorte van me laaste kind gekregen! En werd ingezet door verloskundige! Maar heeft jaar goed gewerkt , maar nu laatste tijd ben ik er achter gekomen dat ik nog niet ongesteld ben geworden! Dus al drie md geleden! Is dit een ramp? Maar ben zeker niet zwanger

Reageren
    Linda

Hoe lang duurt het nu echt voor je lichaam aan de implanon gewend is? Er wordt overal beschreven 3 maanden maar klopt dit?
    Heb het staafje nu ruim 3 maanden maar verlies meer bruin en stolsels dan dat er dagen zijn met niks.

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Ik heb sinds begin dit jaar de implanon na me zwangerschap laten plaatsen, eerste 2 maanden niet ongesteld en toen begon de ellende, eerst onregelmatig en voor ik het wist had ik vaker wel dan niet bloedverlies, met soms na 2/3 weken bloedingen even 1 a 2 dagen niks en dan begon de ellende weer. Het maakte me vermoeid en depressief en gefrustreerd. Relatie problemen want ja ik vind sex tijdens ongesteldheid helemaal niks.
    Deze week bij de huisarts geweest en die zegt dat wss mijn baarmoederslijmvlies te dun is en het dus geen echte cyclussen zijn. Hiervoor de progynova 1 mg pil voor 14 dagen gekregen om het wat dikker te maken. Ben benieuwd of het gaat werken…

Reageren
    Jantje

Blij te lezen niet de enige te zijn.
    Eerste half jaar ging perfect. Daarna begon de ellende.
    Eerst 1mg hormoon voor 2 weken.
    Geen effect wel behoorlijk lichamelijke klachten.
    Paar maanden aangezien.
    Daarna 2mg voor een maand om een boost te geven. Veel lichamelijk ongemak en weer onregelmatig flink ongesteld nu inmiddels al ruim 2 weken ongesteld.
    Heb hem nu bijna 2 jaar maar inmiddels helemaal klaar mee.
    Laat hem binnenkort verwijderen ben er klaar mee.

Reageren
    Catootje

HOrmonale anticoncptie werkt naturlijk ontregelend op je lichaam. Zelf een pessarium gehad tijdens mijn vruchtbare jaren.

Reageren
    Anoniem

Hier ook… eerste 3 maanden vlekkeloos doorgekomen. Bloed nu al 2 weken en het wordt eerder erger dan minder… woensdag kan ik bij de huisarts terecht. Ga vragen voor een echo, wellicht nog wat placenta resten, “vleesbomen” of ? Eerst dat afwachten, dan wellicht de pil erbij of gewoon het ding er uit. Helaas…

Reageren
    Peet

Heb zit 27 juli een inplamon laten zeten.
    En ik blijf ongesteld en dagen soms ook heftig
    Is dit normaal?

Reageren
    Suus

@Peet

Zoals je in de eerder gegeven antwoorden kunt lezen, kan dit een bijwerking zijn en wordt er aangeraden daarmee naar de huisarts te gaan.
    Omdat langdurig bloedverlies tot bloedarmoede kan leiden.

Reageren
    Roos

Ik heb 4 maanden geleden een implanon gezet
    En ik ben nu al 4 maanden alleen maar ongesteld nog geen een dag gehad dat ik het niet was.
    Moet ik naar de dokter of hoort het erbij.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou daar toch wel mee naar de dokter gaan. Je krijgt zo bloedarmoede

Reageren
    Mila

Hey,

Ik heb mijn implanon nu 1,5 jaar. Ben bijna niet ongesteld geweest de eerste 5 maanden, maar daarna werd ik ineens ongesteld en dat in periodes met ong 3 maanden ertussen.
    Het erge eraan is dat als ik ongesteld word het ieder x wel 3 weken kan aanhouden, 1 x zelf 1,5 maand. Ik ben dan ook echt heel erg ongesteld heel de piriode.
    Is dit normaal ?
    En wat moet ik doen ?

Reageren
    Mila

Hey,

Ik heb mijn implanon nu 1,5 jaar. Ben bijna niet ongesteld geweest de eerste 5 maanden, maar daarna werd ik ineens ongesteld en dat in periodes met ong 3 maanden ertussen.
    Het erge eraan is dat als ik ongesteld word het ieder x wel 3 weken kan aanhouden, 1 x zelf 1,5 maand. Ik ben dan ook echt heel erg ongesteld heel de piriode.
    Is dit normaal ?
    En wat moet ik doen ?

Reageren
Reageer op: Implanon, na 4 maanden al 3+ weken ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.