- Anoniem15 mei 2015 om 11:19
heej , ik heb een vraag ik heb in de 2de dag van mijn stopweek onveilige seks gehad kan ik nu zwanger worden ? ik ben die avond zelf met een nieuwe strip begonnen omdat ik schrik had . mijn vorige strip heb ik wel uitgenomen maar ben soms is een pil vergeten.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2015 om 11:28Het eerder starten met een nieuwe strip helpt natuurlijk helemaal niks. Dan had je de Morning After Pil moeten gebruiken. Je had dus eerst de bijsluiter moeten lezen.
Als je de pil goed neemt en er geen vergeet, is dat verder geen probleem. Ook tijdens de stopweek ben je gewoon beschermd.
Reageren
Het hangt er nu dus vanaf wanneer je pillen bent vergeten. Weet je nog in welke week?Anoniem15 mei 2015 om 13:40ik denk in de 2de of 3de week maar heb hem altijd de morgend erop genomen want ik pak avonds de pil :s
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2015 om 13:50Als de vergeten pillen binnen 12 uur hebt genomen is er verder niets aan de hand. De volgende keer toch echt even de bijsluiter lezen…
ReagerenAnoniem15 mei 2015 om 13:54zal ik zeker doen mag ik dan nu stoppen met mijn pil om te zien of ik mijn menstruatie krijg of gaat dit niet meer ?
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2015 om 13:56Hoeveel pillen van de nieuwe strip heb je nu genomen?
ReagerenAnoniem15 mei 2015 om 14:02nu heb ik er 7 genomen
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2015 om 14:10Dan zou je een stopweek in kunnen lassen. Maar je kunt ook de strip gewoon afmaken. Als je een stopweek inlast: Ze mag niet langer duren dan 7 pilvrije dagen.
ReagerenAnoniem15 mei 2015 om 14:16oke bedankt dan ga ik nu een stopweek doen 🙂
Reageren