- Anoniem16 januari 2015 om 20:38
Hallo allemaal!
Na jarenlang verschillende anticonceptie pillen gebruikt te hebben waar steeds wel iets mis mee was, heb ik 9 maanden geleden de Mirena spiraal laten zetten.
De plaatsing ging prima, nooit buikkrampen gehad of iets, maar een maand na het zetten begon ik met bloeden. Soms echt hevig donkerrood bloed, soms wat lichtbruine spotting. Al met al ben ik dus al de afgelopen 8 maanden al continu aan het bloeden, op een paar dagen na. GEK word ik er van, en elke dag hoop ik weer dat het nou eens ophoudt.
Ik zit er sterk aan te denken om hem eruit te laten halen. Maar aan de andere kant hoop ik dat als ik nog even vol hou, het daarna voor nog 4 jaar lang weg is. Kan iemand mij vertellen wat zou kunnen helpen? Ik heb al iets gehoord over de Primolut kuur, die de baarmoeder zou “reinigen”. Of toch overgaan op de koperspiraal, zonder hormonen? Alle tips en ervaringen zijn welkom!1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 januari 2015 om 21:22Is de spiraal nog een keer gecontroleerd of ze nog wel op de goede plek zit?
Als je er al zo lang last van hebt, is het toch tijd om naar de dokter te gaan. Niet iedereen verdraagt de spiraal.
Reageren