Zoeken Vraag het forum

map icm primolut

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Gisteren sex gehad zonder condoom. Dacht dat de man gesteriliseerd was maar bleek een misverstand. Ik slik geen pil. Zou morgen aan Primolut beginnen om menstruatie uit te stellen ivm weekendje weg vlak na kerst. Heeft een map zin in deze periode? Kan dit kwaad icm Primolut?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de MAP neemt heeft het geen zin om de Primolut te gebruiken. Je krijgt van de MAP een doorbraakbloeding en dat is de bedoeling. Als je niet zwanger wilt worden heeft de MAP zeker zin. Maar het zal dan kiezen worden.

Reageren
    Anoniem

Heb ik een grote kans om zwanger te zijn? ( hij is niet klaargekomen maar voorvocht bevat ook spermacellen toch?) Het was 4 dagen voor m’n menstruatie. Ik ben 47 en hij 49…..ppfff hoe stom kun je zijn als volwassene. Hier waarschuw je je kinderen voor…Stel dat ik geen map neem maar primolut? Wat heeft dat voor effect? ik heb beiden nog nooit gebruikt en slik al 7 jaar geen anticonceptie.

Reageren
    John (moderator)

In voorvocht zitten in principe geen levende spermacellen. Dus wat dat betreft valt het dan allemaal nog wel mee. Daarnaast zit je dus kort voor je menstruatie.
    De kans op zwanger te raken is dan wel heel erg klein.
    De keuze is aan jou…..

Reageren
    Anoniem

Dat lucht op…..Ik zal ook nooit meer m’n oordeel klaar hebben over jongeren…Het is echt zo gebeurd..Bedankt voor de snelle reaktie 🙂

Reageren
    John (moderator)

Iedereen heeft zo wel eens een zwak moment 😉

Reageren
Reageer op: map icm primolut
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.